Gjest Gul bugg er godt Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Hvordan kan man vite om en har schizofreni eller schitzotyp,er ikke så mye forskjell på diagnosene? Hva skiller dem? 0 Siter
serenity777 Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 For å få schizofreni diagnose, må du vel ha vært psykotisk over tid, dvs enten med vrangforestillinger eller hallusinasjoner. Det trenger man ikke for å bli diagnostisert med schizotyp lidelse. Schizotyp lidelse minner mye om rest-schizofreni, som man sitter igjenn med etter psykoser. Jeg har hatt begge diagnosene, og det er ikke mye som skiller. 0 Siter
Gjest Gul bugg er godt Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 For å få schizofreni diagnose, må du vel ha vært psykotisk over tid, dvs enten med vrangforestillinger eller hallusinasjoner. Det trenger man ikke for å bli diagnostisert med schizotyp lidelse. Schizotyp lidelse minner mye om rest-schizofreni, som man sitter igjenn med etter psykoser. Jeg har hatt begge diagnosene, og det er ikke mye som skiller. Kan man klare seg bra lenge hvis man har schizofreni,uten AP? Vet du om et sted på nettet jeg kan lese om dette? 0 Siter
serenity777 Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Kan man klare seg bra lenge hvis man har schizofreni,uten AP? Vet du om et sted på nettet jeg kan lese om dette? Nei, det kan man generelt ikke. 0 Siter
Gjest Gul bugg er godt Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Nei, det kan man generelt ikke. Fint for da kan jeg utelukke det for godt,ikke noe særlig å gå å tenke på heller. Psykoselidelse trenger ikke bety schizofreni? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.