Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått tips om å prøve osteopat for mine betydelige PMS plager. Når jeg kom på trening i forrige uke stod damene og gapflirte av meg og lurte på om jeg hadde vært våken tre døgn i strekk! Sånn så jeg nemlig ut.. Sjarmerende.. ikke.

En uke er gått og i dag er tåka lettet, de samme damene mener at osteopat er tingen.

La meg bare si at jeg har prøvd healing, rosenterapi, akupunktur, fotsoneterapi, kinesologi, naprapat, kiropraktor og ()#/%"¤"() forbønn! UTEN resultat. Så jeg tror ikke på noe annet enn kassalappen, som en venninne ynder å si.

Jeg er skeptiker nummer 1 i landet. Samtidig er jeg veldig syk periodevis og således desperat... Så. har du testa en osteopat? Hva gjorde vedkommene og hva mener om resultatet, om det ble noe?

Skrevet

''Jeg er skeptiker nummer 1 i landet.''

Det er ingenting i avsnittet over dette utsagnet som tyder på særlig utviklet skepsis :-)

Skrevet

''Jeg er skeptiker nummer 1 i landet.''

Det er ingenting i avsnittet over dette utsagnet som tyder på særlig utviklet skepsis :-)

I nøden spiste fanden fluer. Når man har det tilstrekkelig jævlig lenge nok og ikke finner ut hva problemet er, eller finner hjelp, så gjør man hva som helst.

Jeg var ikke skeptiker før, jeg er det nå... see? Man lærer så lenge man lever.

Skrevet

Jeg har vært hos osteopat mange ganger. Men aldri med plagene som du har.

Han har gjort en fantastisk jobb med meg med bekken, ankel, nakke osv.

Og det geniale er at det har vært kort ventetid, og at jeg har sluppet å ha rekvisisjon. Tar bare en telefon direkte til han, og betaler vanligvis 250,- pr. gang. Genialt:-)

Skrevet

Jeg har vært hos osteopat mange ganger. Men aldri med plagene som du har.

Han har gjort en fantastisk jobb med meg med bekken, ankel, nakke osv.

Og det geniale er at det har vært kort ventetid, og at jeg har sluppet å ha rekvisisjon. Tar bare en telefon direkte til han, og betaler vanligvis 250,- pr. gang. Genialt:-)

Ja jeg har skjønt at dette er en "privat" tjeneste som ikke har noe med det offentlige helsevesenet å gjøre. Billig da på tross av null støtte fra staten..?

Jeg sliter så jeg vurderer å prøve dette og jeg altså.

Skrevet

Ja jeg har skjønt at dette er en "privat" tjeneste som ikke har noe med det offentlige helsevesenet å gjøre. Billig da på tross av null støtte fra staten..?

Jeg sliter så jeg vurderer å prøve dette og jeg altså.

Ja, jeg klager definitivt ikke over prisen. Oftest er jeg bare der 1-2 ganger hver gang jeg trenger litt hjelp.

Gjest Kayia
Skrevet

Osteopati mot PMS er nytt for meg.. Jeg har gått til osteopat for nakkeplager etter en dobbelsidig prolaps og whiplashskade - holy malony - og med godt resultat. Hos meg jobbet osteopaten med å øke bevegeligheten i bindevev og senefester,

samt å redusere spenning i muskler som var aktive uten at de var i bruk.

Skrevet

Jeg har vært hos osteopat for ryggvondt -og det fungerer utmerket!

Gjest Dolores77
Skrevet

Har du prøvd gynekolog?

Kanskje du burde fått en grundig sjekk og

ultralyd/røntgen og sjekka om evnt cyster osv... kan hende noe tablettbehandling hadde vært tingen.

Alt må jo prøves, men ikke alt kan kureres med alternativ behandling dessverre.

Skrevet

Har du prøvd gynekolog?

Kanskje du burde fått en grundig sjekk og

ultralyd/røntgen og sjekka om evnt cyster osv... kan hende noe tablettbehandling hadde vært tingen.

Alt må jo prøves, men ikke alt kan kureres med alternativ behandling dessverre.

Ingenting kan kureres med alternativ behandling er min erfaring. :0) Det er derfor jeg spør om osteopaten her. Det står at de ofte jobber "andre steder enn der problemet er". Litt som når man slår seg på toa så får man hodepine.. !

Ikke for det, jeg har nok av problemer rent teknisk, med gåen hofte, røtin brystrygg og skikkelig svai rygg. Så jeg anser vel ikke noe knekking som bortkasta. Men i motsetning til PMSn så gjør det meg ikke noe å leve med det.

Gynekologen kan ikke gjøre noe. Jeg er frisk i "røropplegget". Det er bare at jeg ikke tåler mine egne hormoner.

Jeg får vel egentlig bare prøve et par timer da. Og se. Det kan umulig bli verre i alle fall.

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om osteopater.

Men mot pms er nattlysolje en av de få ting som hjelper, såvidt jeg vet. Man må ta ganske mange kapsler de første 3 mnd, siden færre. Det blir billigere på sikt enn disse andre tingene du nevner.

Og så må du helt unngå sukker i de dagene.

Skrevet

Jeg vet ikke så mye om osteopater.

Men mot pms er nattlysolje en av de få ting som hjelper, såvidt jeg vet. Man må ta ganske mange kapsler de første 3 mnd, siden færre. Det blir billigere på sikt enn disse andre tingene du nevner.

Og så må du helt unngå sukker i de dagene.

Har prøvd nattlysolje og merker ingen effekt. Tre om dagen i et år. Like ille.

Det eneste som har en viss effekt er trening. Men tydeligvis ikke nok... du har garantert rett om sukker. Og jeg mistenker også hvitt mel...melk...sånne ting. Skal prøve meg på litt lavkarbo, kjøpe en kokebok om det. Og ha mer olje i maten. Det skal ikke være lett her i verden nei. :0/

Gjest Dolores77
Skrevet

Hvordan utarter dine pms-plager seg?

Eneste pms-plagene jeg har hatt er at jeg blir utrolig deppa

et par-tre dager før mensen, så blir jeg helt fin igjen når mensen bryter ut :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har prøvd nattlysolje og merker ingen effekt. Tre om dagen i et år. Like ille.

Det eneste som har en viss effekt er trening. Men tydeligvis ikke nok... du har garantert rett om sukker. Og jeg mistenker også hvitt mel...melk...sånne ting. Skal prøve meg på litt lavkarbo, kjøpe en kokebok om det. Og ha mer olje i maten. Det skal ikke være lett her i verden nei. :0/

Har du prøvd SSRI?

Skrevet

Har du prøvd SSRI?

Nei. Jeg har fått tilbud av fastlegen men jeg står over. Jeg anser ikke plagene mine som så ille som de mulige bivirkningene av SSRI. Og jeg har fortsatt en god uke og noen dager som jeg gjerne vil beholde slik de er.

Skrevet

Nei. Jeg har fått tilbud av fastlegen men jeg står over. Jeg anser ikke plagene mine som så ille som de mulige bivirkningene av SSRI. Og jeg har fortsatt en god uke og noen dager som jeg gjerne vil beholde slik de er.

SSRI er supert! ;-)

Men du, jeg blir ikke klok på nicket ditt. Hva betyr det? Enola, alone baklengs? Alone gay? Du er alene og glad? Jaja.

Skrevet

Hvordan utarter dine pms-plager seg?

Eneste pms-plagene jeg har hatt er at jeg blir utrolig deppa

et par-tre dager før mensen, så blir jeg helt fin igjen når mensen bryter ut :)

Lang liste, begynner med kortere lunte, hjernen er treg og vil ikke forstyrres. Særlig morgenen er illle. Depresjon, ikke utad med tankene kretser stadig om negative ting. Vil helst bare være i fred med elendigheta.

Kraftig brystspreng.

Oppblåst i kroppen, går opp tre kilo og føler meg feit og ekkel.

Sukkerhunger, ulvehunger, spiser ALT

Kramper i underlivet

Dårlig konsentrasjon, ting jeg vanligvis mestrer fint går i ball.

Glemsk, glemmer ord!

Svetter

Sliter på trening, kroppen er seig og vil ikke, tungt å løpe, tungt å løfte, vondt i ledd og muskler.

Greier ikke å planlegge inn i fremtida mer enn til neste dag.

Når blødningen starter er det som å få iskaldt vann i hodet fra ingensteds. Hele kroppen "letter" og jeg blir helt rasjonell på øyeblikket. Blid og helt meg selv igjen.

Skrevet

SSRI er supert! ;-)

Men du, jeg blir ikke klok på nicket ditt. Hva betyr det? Enola, alone baklengs? Alone gay? Du er alene og glad? Jaja.

Sikkert supert for mange ja, helt enig. Jeg vil ikke ha det. :o)

http://en.wikipedia.org/wiki/Enola_Gay Jeg har det med å etterlate meg ødemark... ;0)

Skrevet

Sikkert supert for mange ja, helt enig. Jeg vil ikke ha det. :o)

http://en.wikipedia.org/wiki/Enola_Gay Jeg har det med å etterlate meg ødemark... ;0)

Jeg bruker bare å ta i mot alle pillene som kommer min vei.

Aha,,,,, et bombardiøst nick.

Gjest om det
Skrevet

Du skal da ikke gå på SSRI den tiden i perioden du har det bra. Du skal kun gå på det i pmsperioden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...