Gå til innhold

Hvordan vite om det å slutte med SSRI er lurt?

Anbefalte innlegg

Gjest spørsmål om SSRI
Skrevet

Jeg har sluttet på Cipralex og Efexor og gått noen måneder uten. Jeg er selvfølgelig glad for å ikke gå på så mye medisiner (går bare på Lamcital og Seroquel nå). Men jeg er så deppa. Jeg gråter hver dag og er rett og slett ustabil. Jeg har også mye angst. Da jeg gikk på SSRI hadde jeg ikke noe særlig mye angst.

Så jeg lurer litt på hvor lang tid jeg skal la det gå, før jeg evnt må starte opp igjen på SSRI? Det skaper jo også mye problemer for meg at jeg blir så begrenset pga angsten. Har ikke klart å jobbe noe særlig heller og ser mørkt med tanke på sommeren som ligger foran meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest svaret har du kanskje selv?
Skrevet

Jeg ville starta opp igjen. I alle fall med en av dem. Det er jo ikke godt å grine hver dag - heller ikke det å ha angst!

Om du trenger noen flere medisiner, kan det jo hende du etterhvert kanskje kan slutte med en av dem. Jeg ville uansett ha startet opp igjen ganske raskt - helst med begge, regner med at du slutta uten samarbeid med lege og at du slutta med begge samtidig.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

''Så jeg lurer litt på hvor lang tid jeg skal la det gå, før jeg evnt må starte opp igjen på SSRI?''

Omtrent 10 sekunder etter min mening.

Gjest spørsmål om SSRI
Skrevet

Jeg ville starta opp igjen. I alle fall med en av dem. Det er jo ikke godt å grine hver dag - heller ikke det å ha angst!

Om du trenger noen flere medisiner, kan det jo hende du etterhvert kanskje kan slutte med en av dem. Jeg ville uansett ha startet opp igjen ganske raskt - helst med begge, regner med at du slutta uten samarbeid med lege og at du slutta med begge samtidig.

Nei, jeg sluttet i samråd med lege. Det var han som ville at jeg skulle slutte, da han syntes at jeg gikk på altfor mye medisiner. Jeg var skeptisk men var villig til å gi det en sjanse. Det beste er jo å klare seg uten medisiner.

I følge han så har vi trappet sakte ned på både Cipralex og Efexor.

Men var dette så smart? Depresjonen kan man kanskje ordne med Lamcital men angsten er det verre med.

Ikke så morsom å skulle fly ned på psykiatrisk legevakt eller ringe kirkens SOS tjeneste jevnlig heller. Jeg har i hvertfall ikke hatt behov for det før. Men angsten er så stor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...