Gå til innhold

avklaringspenger og uføretrygd

Anbefalte innlegg

Gjest abc1234
Skrevet

Jeg gikk over fra avklaringspenger til uføretrygd. På 50 % får jeg

over 3000 kr. mindre i mnd. Hadde jeg vært 100 % ufør hadde det utgjort

over 6000 kr. Det er tøft å takle dette og jeg blir bare mer deprimert

av det.

Noe å tenke på for andre som går fra avklaringspenger

til uføretrygd. Det kan være stor forskjell på utbetalingene.

Skrevet

''Noe å tenke på for andre som går fra avklaringspenger til uføretrygd. Det kan være stor forskjell på utbetalingene.''

Ja, for man velger jo selv om man ønsker å over på uføretrygd vet du ... dette er jo ikke noe å "tenke på", man kan ikke la være å bli syk/ufør fordi man evt få rmindre penger - dessuten er det ikke slik i alle tilfeller heller, så du må ikke generalisere slik. For min del kommer jeg likt ut uansett hva slags stønadsordning jeg er på, så det er unødvendig å spre slik usikkerhet...

Skrevet

''Noe å tenke på for andre som går fra avklaringspenger til uføretrygd. Det kan være stor forskjell på utbetalingene.''

Ja, for man velger jo selv om man ønsker å over på uføretrygd vet du ... dette er jo ikke noe å "tenke på", man kan ikke la være å bli syk/ufør fordi man evt få rmindre penger - dessuten er det ikke slik i alle tilfeller heller, så du må ikke generalisere slik. For min del kommer jeg likt ut uansett hva slags stønadsordning jeg er på, så det er unødvendig å spre slik usikkerhet...

Så du led ikke valgets kvaler du heller ;o)

Gjest abc1234
Skrevet

Beklager innlegget, men jeg ble bare så frustrert og fortvilet.

Gjest abc1234
Skrevet

Jeg hadde ikke noe valg. Klarte ikke mer.

Gjest abc1234
Skrevet

"være forberedt på". Det mente jeg med å "tenke på". Jeg er hvis ikke

alltid så flink til å ordlegge meg rett.

Gjest Draketemmeren
Skrevet

Det har kanskje med at når du får varig ufør så beregnes det etter opptjente pensjonspoeng, mens på avklaringspenger så beregnes det etter hva du hadde i inntekt.

Skrevet

Jeg hadde ikke noe valg. Klarte ikke mer.

Jeg hadde heller ikke noe valg, jeg gikk rett fra sykepenger til uføretrygd på fem dager

Skrevet

''Så du led ikke valgets kvaler du heller ;o)''

Ikke akkurat:-)) Hadde man enda hatt et valg... Nå reiser vi på ferietur, og jeg kunne gjerne ha tenkt meg å velge å være frisk en uke framover. Men jeg får gjøre så godt jeg kan å henge med familien på det jeg klarer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...