Gjest abc1234 Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 Jeg gikk over fra avklaringspenger til uføretrygd. På 50 % får jeg over 3000 kr. mindre i mnd. Hadde jeg vært 100 % ufør hadde det utgjort over 6000 kr. Det er tøft å takle dette og jeg blir bare mer deprimert av det. Noe å tenke på for andre som går fra avklaringspenger til uføretrygd. Det kan være stor forskjell på utbetalingene. 0 Siter
Bookworm Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 ''Noe å tenke på for andre som går fra avklaringspenger til uføretrygd. Det kan være stor forskjell på utbetalingene.'' Ja, for man velger jo selv om man ønsker å over på uføretrygd vet du ... dette er jo ikke noe å "tenke på", man kan ikke la være å bli syk/ufør fordi man evt få rmindre penger - dessuten er det ikke slik i alle tilfeller heller, så du må ikke generalisere slik. For min del kommer jeg likt ut uansett hva slags stønadsordning jeg er på, så det er unødvendig å spre slik usikkerhet... 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 ''Noe å tenke på for andre som går fra avklaringspenger til uføretrygd. Det kan være stor forskjell på utbetalingene.'' Ja, for man velger jo selv om man ønsker å over på uføretrygd vet du ... dette er jo ikke noe å "tenke på", man kan ikke la være å bli syk/ufør fordi man evt få rmindre penger - dessuten er det ikke slik i alle tilfeller heller, så du må ikke generalisere slik. For min del kommer jeg likt ut uansett hva slags stønadsordning jeg er på, så det er unødvendig å spre slik usikkerhet... Så du led ikke valgets kvaler du heller ;o) 0 Siter
Gjest abc1234 Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 ''Noe å tenke på for andre som går fra avklaringspenger til uføretrygd. Det kan være stor forskjell på utbetalingene.'' Ja, for man velger jo selv om man ønsker å over på uføretrygd vet du ... dette er jo ikke noe å "tenke på", man kan ikke la være å bli syk/ufør fordi man evt få rmindre penger - dessuten er det ikke slik i alle tilfeller heller, så du må ikke generalisere slik. For min del kommer jeg likt ut uansett hva slags stønadsordning jeg er på, så det er unødvendig å spre slik usikkerhet... Beklager innlegget, men jeg ble bare så frustrert og fortvilet. 0 Siter
Gjest abc1234 Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 Så du led ikke valgets kvaler du heller ;o) Jeg hadde ikke noe valg. Klarte ikke mer. 0 Siter
Gjest abc1234 Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 ''Noe å tenke på for andre som går fra avklaringspenger til uføretrygd. Det kan være stor forskjell på utbetalingene.'' Ja, for man velger jo selv om man ønsker å over på uføretrygd vet du ... dette er jo ikke noe å "tenke på", man kan ikke la være å bli syk/ufør fordi man evt få rmindre penger - dessuten er det ikke slik i alle tilfeller heller, så du må ikke generalisere slik. For min del kommer jeg likt ut uansett hva slags stønadsordning jeg er på, så det er unødvendig å spre slik usikkerhet... "være forberedt på". Det mente jeg med å "tenke på". Jeg er hvis ikke alltid så flink til å ordlegge meg rett. 0 Siter
Gjest Draketemmeren Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 Det har kanskje med at når du får varig ufør så beregnes det etter opptjente pensjonspoeng, mens på avklaringspenger så beregnes det etter hva du hadde i inntekt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 22. juni 2010 Skrevet 22. juni 2010 Jeg hadde ikke noe valg. Klarte ikke mer. Jeg hadde heller ikke noe valg, jeg gikk rett fra sykepenger til uføretrygd på fem dager 0 Siter
Bookworm Skrevet 23. juni 2010 Skrevet 23. juni 2010 Så du led ikke valgets kvaler du heller ;o) ''Så du led ikke valgets kvaler du heller ;o)'' Ikke akkurat:-)) Hadde man enda hatt et valg... Nå reiser vi på ferietur, og jeg kunne gjerne ha tenkt meg å velge å være frisk en uke framover. Men jeg får gjøre så godt jeg kan å henge med familien på det jeg klarer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.