Gå til innhold

Bestevenninne?

Gjest Skal jeg eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei bestevenninne. Vi snakker sammens hver dag. Er veldig gode venner. Hun ble skilt i fjor og jeg har stilt opp mye angående flytting og få i orden leiligheten. Hun sier hele tiden at jeg bare må spørre om hjelp vist jeg trenger det. Men jeg liker ikke å spørre uten at det er krise.Og i dag var det krise.Jeg ble forsiket og rakk ikke barnehagen for å hente barn. Jeg hadde bilen så mannen min kunne ikke hente. Jeg ringte denne venninnen for jeg viste hun hadde fri. Jo hun kunne hente mannen min og kjøre til barnehagen men hun fikk besøk snart så de måtte dra med en gang.

Da hun hentet mannen min virket hun sur: du må skynde deg ellers kan du hente han sjøl sa hun. Mannen min reagerte siden vi har stillt opp selv om vi jobber mye og har barn.

Hun ble ikke forsinket til besøket kom for det tok 15 min å kjøre.

Da jeg sendte mld og sa takk for hjelpen og jeg sa at jeg håpet ikke at planene hennes ble ødelagt. Svartet hun sendte var: jo,egentlig gjorde det det.

Da bestemte jeg meg for å ikke spørre om hjelp fra henne mere.

Er jeg for overfølsom eller?

Gjest tenker jeg
Skrevet

Jeg tenker du kanskje, på en fin måte, bør fortelle henne hvordan du opplvde det. Kanskj vet hun ikke at hun virket sånn. Jeg er tilhenger av at når folk opplever noe slikt så kan man snakke om det, og ikke bare hold det inni deg til du en dag sprekker (når hun ber deg om hjelp igjen eller noe slikt) for da kommr det ut på en mye dårligre måte nn du evt kan si det nå. Dere er jo tross alt bestevenner :)

Gjest erbam
Skrevet

Tror ikke jeg hadde orket å ha en slik veninne. Hun høres egoistisk ut.

Skrevet

Jeg hadde blitt så skuffet... Vet du, det der er ikke uvanlig engang.

Trøsteklem fra meg.

Skrevet

Jeg har også opplevd at snille og greie folk blir litt stresset når de blir spurt om hjelp når det ikke passer så godt. Da sier man gjerne dumme ting.

Ikke ta det ille opp, hun er sikkert et godt menneske selv om hun ble litt stresset av denne situasjonen.

Skrevet

Jeg er enig med andre her at det er forståelig at du ble skuffet, og at det sikkert hadde vært lurt å snakket om det. Tror det er lurt å snakke og ikke ta det på sms.

Skrevet

Jeg tenker du kanskje, på en fin måte, bør fortelle henne hvordan du opplvde det. Kanskj vet hun ikke at hun virket sånn. Jeg er tilhenger av at når folk opplever noe slikt så kan man snakke om det, og ikke bare hold det inni deg til du en dag sprekker (når hun ber deg om hjelp igjen eller noe slikt) for da kommr det ut på en mye dårligre måte nn du evt kan si det nå. Dere er jo tross alt bestevenner :)

Jo jeg skal snakke med henne men mannen min sier at det slutt på at han er hjemme med barna i mens jeg hjelper henne. Eller blir med henne å handler(som hun spørr om hver uke) Han mener at vi har barn og det må hun ta hensyn til. Han likte ikke måten hun snakket til han på.

Gjest sånnerdet
Skrevet

Hun hadde ikke jeg ønsket å ha som venninne!

Jeg synes ikke du er overfølsom.

Skrevet

Merkelig reaksjon. Dersom du mottar hjelp, så må du også forvente å kunne stille opp noen ganger. Og når du har sagt JA, så får du gjøre det uten å sutre.

Skrevet

Jo jeg skal snakke med henne men mannen min sier at det slutt på at han er hjemme med barna i mens jeg hjelper henne. Eller blir med henne å handler(som hun spørr om hver uke) Han mener at vi har barn og det må hun ta hensyn til. Han likte ikke måten hun snakket til han på.

Hun overreagerte nok, fordi hun ikke takler uforutsette hendelser.

Men synes du bør snakke med henne om det, også får du stille opp mindre på ting hun ber om hjelp til. Heller gjøre ting sammen som er hyggelig for begge og være med henne og handle HVER uke, synes det var veldig i overkant. Det hadde nok ikke jeg tatt meg tid til.

Du bør be henne snakke med mannen din og be om unnskyldning for måten hun oppførte seg på overfor mannen din.

Man skal da være høflig selv om man er stresset! Han var jo sikkert stresset han også.

Dessuten har han stilt opp for henne han også, siden han faktisk blir bundet opp hjemme hver gang hun trenger hjelp av deg eller bare selskap av deg når hun handler.

Men, jeg ville nok uansett ha stilt opp mindre etter en slik episode. Det viser vel litt hennes sanne jeg...

Skrevet

Jeg ville reagert slik som deg, jeg ville heller ikke spurt henne om hjelp noe mer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...