Gå til innhold

Eier du en SUV?

Anbefalte innlegg

Gjest Vask med glede
Skrevet

Statussymboler er kjekt å ha, ja?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men det hadde vært praktisk. Får ikke mye med seg i en vanlig personbil, og stasjonsvogn blir for stort. Men den bilen jeg virkelig ønsker meg; DET er et statussymbol, det. Men detn har jeg ikke råd til, sukk. Ihvertfall ikke i dette livet tror jeg.

Gjest Vask med glede
Skrevet

Nei, men det hadde vært praktisk. Får ikke mye med seg i en vanlig personbil, og stasjonsvogn blir for stort. Men den bilen jeg virkelig ønsker meg; DET er et statussymbol, det. Men detn har jeg ikke råd til, sukk. Ihvertfall ikke i dette livet tror jeg.

Godt at du ikke ble provosert av innlegget mitt. Forstår godt at SUV kan være praktisk, men irriterer meg over de som kjøper det for turer til og fra butikken. En SUV forurenser masse, og burde være forbeholdt dem som virkelig trenger den.

Skrevet

Godt at du ikke ble provosert av innlegget mitt. Forstår godt at SUV kan være praktisk, men irriterer meg over de som kjøper det for turer til og fra butikken. En SUV forurenser masse, og burde være forbeholdt dem som virkelig trenger den.

En mellomstod hund belaster faktisk miljøet like mye som en gjennomsnitts SUV, faktisk.

Jeg har ingen av delene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

En mellomstod hund belaster faktisk miljøet like mye som en gjennomsnitts SUV, faktisk.

Jeg har ingen av delene.

Med vennlig hilsen

Hva med en liten katt, da? ;-)

Skrevet

Fra i dag av eier jeg en SUV. Ja det er kanskje et statussymbol og ikke nødvendig for noen egentlig. Men det finnes faktisk SUV som tenker litt miljø også. Har selv kjøpt en hybrid som sammenlignet med andre SUV på samme størrelse har mye mindre bensinforbruk og mindre CO2 utslipp. Vet at vi med mindre bil ville være enda mer miljøbevist, men .....

Litt dårlig samvittighet for å eie en så stor bil. Da det eg. ikke er nødvendig, men skal man tenke slik er det mange ting man kan kvitte seg med.

Skrevet

Hva med en liten katt, da? ;-)

Katter forurenser ikke - og de genererer energi og lykke! :-)

Skrevet

Katter forurenser ikke - og de genererer energi og lykke! :-)

:-)

Og så sørger de for at det blir mindre musepromp! Kupromp sies jo å være et stort miljøproblem, og jeg er sikker på at musepromp er nesten like ille.

Gjest Vask med glede
Skrevet

Jeg har ingen av delene.

Med vennlig hilsen

Hvordan belaster en mellomstor hund miljøet mer enn en SUV?

Skrevet

:-)

Og så sørger de for at det blir mindre musepromp! Kupromp sies jo å være et stort miljøproblem, og jeg er sikker på at musepromp er nesten like ille.

Ja, musepromp kan være en skikkelig turn-off til tider;)

Skrevet

Ja, musepromp kan være en skikkelig turn-off til tider;)

*LOL*

Skrevet

Jeg fant bare en dansk lenke, men dette ble skrevet om i Norge også:

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1243562.ece

Bref - ved å spise kjøtt og annen mat.

Med vennlig hilsen

Slike ting er alltid interessant. Og dette gjelder jo menneskene også - hva er det vi spiser? Hvor høyt oppe i næringsskjeden er maten vår? Er den langreist osv. Alt slik har betydning på klimaet.

For ikke å snakke om alt det som øker søppelberget, slik som overivrig utskifting av møbler, kjøkkeninnredning etc. Eller at man sitter tynnkledd inne i et veldig varmt hus midt på vinteren.

Men det er liksom bare SUV'er og flyreiser som "henges" ut...

Skrevet

Med vennlig hilsen

AHA! Nå har jeg skjønt meg på deg Sør. Du tar bare forgitt hva 2 TO, ja jeg sier TO forskere har fundert seg frem til. En forskning er ikke endelig, trodde du visste dette Sør!

En teori og en forskning kan alltids prøves... for ellers hadde jorda fortsatt vært flat!

Skrevet

AHA! Nå har jeg skjønt meg på deg Sør. Du tar bare forgitt hva 2 TO, ja jeg sier TO forskere har fundert seg frem til. En forskning er ikke endelig, trodde du visste dette Sør!

En teori og en forskning kan alltids prøves... for ellers hadde jorda fortsatt vært flat!

Jeg antar du fremdeles er av dem som insisterer på at Jorden er flat?

Skrevet

Med vennlig hilsen

To arkitekter som har spesialisert seg på kjæledyrsforurensing?

Jesus!

Jeg snakket for et kvarter siden med en miljøforsker. En gjennomsnitts dieselbil slipper ut ca 130 CO2-ekvivalenter. I tillegg påløper det drøyt 30 for å bygge bilen. så snaut 30 for å bygge veien. Dessuten drøyt 30 for å produsere og frembringe drivstoffet. Så ca......Dette regnestykket blir mer sammenlignbart med det dumme bikkjeeksemplet til disse arkitektene.

Ikke foreled dol-menigheten - og definitivt ikke Suv-dekadensen!

Gjest slabbedask
Skrevet

Jeg antar du fremdeles er av dem som insisterer på at Jorden er flat?

"To arkitekter fra New Zealand". Noen virkelig store miljø-"eksperter" dette. Knegg.

Du kunne ikke hoste opp en bedre link?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...