Gå til innhold

Blødninger og hormonspiral


Gjest bare lurer jeg

Anbefalte innlegg

Gjest bare lurer jeg

Til dr. Moen

Jeg har tatt opp dette spørsmålet med deg før og jeg var da også i kontakt med min lege. Men dette er nå blitt ett vedvarene problem. Det har vart nå i vel 5-6 månder. Jeg fikk satt inn hormonspiralen for vel ett år siden. Før den tid brukte jeg p-sprøyta i ett år så mensen min var blitt helt borte. Problemet mitt nå er at jeg er begynt å blø en gang i månden igjen. Jeg blør lite og i to dager. Har veldig vondt i maven rett før jeg får blødningene. Legen min sa da jeg var kontakt med henne i vår at det måtte være stress som gjorde at jeg begynte å blø. Hun sa at jeg fikk samme reaksjonen på stress som andre fikk på overgangsalderen. Jeg er bare 30 år så jeg går ut fra at det ikke er det. Men kan jeg være gravid?Til tross for spiralen og blødningene? Er takknemlig for snarlig svar fra deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mette H Moen

Personlig tror jeg ikke noe på at stress kan gi slike blødninger. Hvis du har månedlige blødninger er det vel lite sannsynlig at du er gravid, men du kan da alltid ta en test. Hvis du har menssmerter kan du enten gå tilbake til p-sprøyte eller bruke p-piller-. Snakk med din lege om det.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...