Gå til innhold

NHD: noe som kan dempe impulsiviteten min?

Anbefalte innlegg

Gjest bipolarinnen
Skrevet

jeg er bipolar, type 2. Jeg går for tiden på Lamictal og Seroquel Jeg tar 300 mg Seroquel om kvelden og Lamictal 200 mg fordelt på to doser.

jeg er plaget med en sterk impulsivitet som har skapt en del problemer for meg. Jeg er også veldig rastløs og har mye tankekjør. Det trenger ikke å være negative tanker, men jeg klarer ikke å stoppe tankeflommen. Jeg har også problemer med å konsentrere meg om noe.

Hvis jeg tar noe særlig Seroquel om dagen så risikerer jeg å sovne eller bli veldig sløv.

Finnes det noen andre alternativer for meg?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan øke kveldsdosen med Seroquel. Best er det om fastlegen gir deg S depot.

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Hva er S depot?

Gjest bipolarinnen
Skrevet

hvor mye tenker du det kan være aktuelt å øke?

Skrevet

hvor mye tenker du det kan være aktuelt å øke?

Ved behov alt fra 4-800 mg døgndose.

Ja, det var Seroquel depot.

Gjest bipolarinnen
Skrevet

Ved behov alt fra 4-800 mg døgndose.

Ja, det var Seroquel depot.

Tror du man vil påvirke søvnen slik at man blir enda trøttere om morningen? Eller vil det bli det samme?

Skrevet

Tror du man vil påvirke søvnen slik at man blir enda trøttere om morningen? Eller vil det bli det samme?

Muligens litt trøttere om morgenen de 2-3 første dagene etter doseøkning.

Skrevet

hvilke problemer har din impulsivitet skapt for deg? kjenner meg igjen, selv om jeg ikke er bipolar

Gjest bipolarinnen
Skrevet

hvilke problemer har din impulsivitet skapt for deg? kjenner meg igjen, selv om jeg ikke er bipolar

Jeg kan plutselig si eller gjøre ting som jeg ikke ville gjort ellers. Jeg skrev en tekstmelding til en person midt på natta uten å tenke over at jeg antakelig ville vekke vedkommende. Jeg tenkte bare at det var greit at meldingen lå inne på telefonen, akkurat som mail.

Så det var en slags feilkobling hos meg. Så har det vært noe annet som jeg ikke forstår hvorfor jeg har gjort eller sagt etterpå, men som jeg er veldig flau over. Det kan jo også ha en sammenheng med at jeg blir veldig sliten og derfor lettere bare kobler feil.

Det er som om jeg ikke klarer å vurdere konsekvensene av noe, jeg bare reagerer på impuls.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...