Gå til innhold

Olje terrasse i Trondheim

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert Trondheimsboer
Skrevet

Hvordan får dere andre Trondheimere til å vedlikeholde terassen? Været er jo aldri bra her. Vasket terassen i går. I dag tørker den, men i morgen kommr jo regnet igjen, og så skal det regne helt tom lørdag. Så er det opphold på søndag og mandag, men tirsdag skal det regne igjen. Jeg aner ikke når jeg skal få oljet. Søndag morgen er det vel fortsatt vått, og det trenger jo tid på å tørke etter oljing også. Og ikke aner man vel hvordan været blir heller, slv om yr sider dette. Sukk. Jeg lurer på om sommrværet i Trøndlag egentlig er en god grunn til å flytte...

Skrevet

Når det er bra vær i Nord Norge, så er det drittvær i Syd. Når det er bra vær i Syd Norge, så er det drittvær i Nord.

Trøndelagene ligger midt imellom, så der er det drittvær hele tiden.

Skrevet

Når det er bra vær i Nord Norge, så er det drittvær i Syd. Når det er bra vær i Syd Norge, så er det drittvær i Nord.

Trøndelagene ligger midt imellom, så der er det drittvær hele tiden.

''Trøndelagene ligger midt imellom, så der er det drittvær hele tiden.''

Du har helt rett, men det hjelper ikke mye mtp oljingen. Lurer på om jeg bare skal gjøre det nå, og satse på at det tørker før regnet kommer igjen. Hvor tørt må det være før man oljer? Det blir jo ikke perfekt etter boka uanstt hva man gjør...

Skrevet

Jeg har lagt merke til at svært mange terrasser i Nord-Trøndelag, hvor jeg har feriert mye, har tak over det hele.

Og tro meg, jeg vet hvorfor.

Men f.eks. i fjor sommer var det mye finere vær der, totalt sett, enn i Oslo-området. Helt sant.

Skrevet

''Trøndelagene ligger midt imellom, så der er det drittvær hele tiden.''

Du har helt rett, men det hjelper ikke mye mtp oljingen. Lurer på om jeg bare skal gjøre det nå, og satse på at det tørker før regnet kommer igjen. Hvor tørt må det være før man oljer? Det blir jo ikke perfekt etter boka uanstt hva man gjør...

Jeg tror det bør tørke en to-tre dager før du oljer, men noen ekspert er jeg ikke.

Skrevet

Sett i gang og olje i ettermiddag. Gjør ikke så mye om det kommer regn i morgen. Det er heller ikke like viktig med tørt vær for oljing av terrasse som for maling av vegg osv.

Skrevet

Sett i gang og olje i ettermiddag. Gjør ikke så mye om det kommer regn i morgen. Det er heller ikke like viktig med tørt vær for oljing av terrasse som for maling av vegg osv.

Tusen takk. Sånne bruksanvisninger på nett (som sikkert forteller om ideelle forhold) er jo umulig å bruke i Trøndlag.

Gjest beis i stedet!
Skrevet

Vil bare si at jeg ALDRI skal olje et terrassegulv i hele mitt liv!

Hvorfor var det ingen som fortalte om terrassebeis før???

Mye penere, og man slipper å gjøre det hvert år :o)

Anbefales!

Gjest frustrert Trondhimsboer
Skrevet

Vil bare si at jeg ALDRI skal olje et terrassegulv i hele mitt liv!

Hvorfor var det ingen som fortalte om terrassebeis før???

Mye penere, og man slipper å gjøre det hvert år :o)

Anbefales!

Jeg har tenkt på det samme, men greia er den at man får olje fra borettslaget, og de virker av en eller annen grunn svært skeptiske til beis. Jeg har ikke kjønt hvorfor, men... De kunne ikke nekte meg å beise, og visste at noen beboere hadde gjort det, men... Så da olja jeg i år i alle fall... Kanskje blir det beis om to år (hvor var det jeg leste at man måtte vente minst to år etter oljing dersom man skulle beise). Time will show...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...