Gjest NHD:nedtrapping/avvenning Skrevet 23. juni 2010 Skrevet 23. juni 2010 Hei, jeg bruker efexor samt lamictal. Hvordan bør jeg starte nedtrapping, brått på lamictal og fortsette efexor - eller trappe ned begge parallellt? Bruker 225 efexor depot samt 300 lamictal 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. juni 2010 Skrevet 23. juni 2010 Diagnose? Hvor lenge på nåværende dose? Grunn for nedtrapping? 0 Siter
Gjest NHD:Nedtrapping/avvenning Skrevet 23. juni 2010 Skrevet 23. juni 2010 Diagnose? Hvor lenge på nåværende dose? Grunn for nedtrapping? Mann 27 år,ett år på dagens dose, tidligere brukte jeg kun cipralex... diagnose tilpasningsforstyrrelse/depresjon etter krevende livssituasjon, jeg føler lamictal ikke gjør bedre eller værre. Speilet er innenfor der den må være. Jeg har det ganske bra nå, og det har jeg hatt i godt og vel 8 mnd ca. burde ikke en målsetning være å forbli medisinfri? eller mener du at jeg bør fortsette å ta disse tablettene i tillfelle hvis og om men? fastlege kunne nok svart meg på dette, men kanskje det er ok med ett svar fra deg selv om du ikke kjenner min bakgrunn? Ka 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Mann 27 år,ett år på dagens dose, tidligere brukte jeg kun cipralex... diagnose tilpasningsforstyrrelse/depresjon etter krevende livssituasjon, jeg føler lamictal ikke gjør bedre eller værre. Speilet er innenfor der den må være. Jeg har det ganske bra nå, og det har jeg hatt i godt og vel 8 mnd ca. burde ikke en målsetning være å forbli medisinfri? eller mener du at jeg bør fortsette å ta disse tablettene i tillfelle hvis og om men? fastlege kunne nok svart meg på dette, men kanskje det er ok med ett svar fra deg selv om du ikke kjenner min bakgrunn? Ka Siden du ikke nevner noe om bipolar lidelse, ville jeg tatt bort Lamictal først. Halvering av dosen i to uker, deretter seponere/slutte. Deretter ville jeg sett det an i 3-4 mnd før jeg tok fatt på Efexor. Efexor nedtrappes med 25% av dagens dose per mnd. 0 Siter
Gjest NHD:nedtrapping/avvenning Skrevet 24. juni 2010 Skrevet 24. juni 2010 Siden du ikke nevner noe om bipolar lidelse, ville jeg tatt bort Lamictal først. Halvering av dosen i to uker, deretter seponere/slutte. Deretter ville jeg sett det an i 3-4 mnd før jeg tok fatt på Efexor. Efexor nedtrappes med 25% av dagens dose per mnd. ikke bipolar nei, takk for raskt svar:) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.