Gå til innhold

NHD:nedtrapping/avvenning

Gjest NHD:nedtrapping/avvenning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg bruker efexor samt lamictal.

Hvordan bør jeg starte nedtrapping, brått på lamictal og fortsette efexor - eller trappe ned begge parallellt?

Bruker 225 efexor depot samt 300 lamictal

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Diagnose? Hvor lenge på nåværende dose? Grunn for nedtrapping?

Gjest NHD:Nedtrapping/avvenning
Skrevet

Diagnose? Hvor lenge på nåværende dose? Grunn for nedtrapping?

Mann 27 år,ett år på dagens dose, tidligere brukte jeg kun cipralex... diagnose tilpasningsforstyrrelse/depresjon etter krevende livssituasjon,

jeg føler lamictal ikke gjør bedre eller værre. Speilet er innenfor der den må være. Jeg har det ganske bra nå, og det har jeg hatt i godt og vel 8 mnd ca.

burde ikke en målsetning være å forbli medisinfri? eller mener du at jeg bør fortsette å ta disse tablettene i tillfelle hvis og om men?

fastlege kunne nok svart meg på dette, men kanskje det er ok med ett svar fra deg selv om du ikke kjenner min bakgrunn?

Ka

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mann 27 år,ett år på dagens dose, tidligere brukte jeg kun cipralex... diagnose tilpasningsforstyrrelse/depresjon etter krevende livssituasjon,

jeg føler lamictal ikke gjør bedre eller værre. Speilet er innenfor der den må være. Jeg har det ganske bra nå, og det har jeg hatt i godt og vel 8 mnd ca.

burde ikke en målsetning være å forbli medisinfri? eller mener du at jeg bør fortsette å ta disse tablettene i tillfelle hvis og om men?

fastlege kunne nok svart meg på dette, men kanskje det er ok med ett svar fra deg selv om du ikke kjenner min bakgrunn?

Ka

Siden du ikke nevner noe om bipolar lidelse, ville jeg tatt bort Lamictal først. Halvering av dosen i to uker, deretter seponere/slutte.

Deretter ville jeg sett det an i 3-4 mnd før jeg tok fatt på Efexor. Efexor nedtrappes med 25% av dagens dose per mnd.

Skrevet

Siden du ikke nevner noe om bipolar lidelse, ville jeg tatt bort Lamictal først. Halvering av dosen i to uker, deretter seponere/slutte.

Deretter ville jeg sett det an i 3-4 mnd før jeg tok fatt på Efexor. Efexor nedtrappes med 25% av dagens dose per mnd.

ikke bipolar nei, takk for raskt svar:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...