Gå til innhold

Attføring for 2 gang?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym30 nå
Skrevet

Jeg utdannet meg på høyskole. Fikk psyk.problemer, sykemeldt i ett år. Så attføring. Har jobbet i ca 4 år nå. Jeg har en meeeget stressende jobb i 100 % pluss mye overtid. Er veldig vanskelig å unngå denne overtiden og kan sjelden gå hjem til vanlig tid. Og til tider må jeg jobbe mye i helger også.

En del ansvar.

Hvordan er det dersom jeg ev. ikke får meg annen jobb ved å selv søke? Kan nav hjelpe meg en gang til, eller har jeg brukt opp min del på nav. Psyk problemer er blitt værre i det siste. Pluss at jeg har fått tileggsprobelmer med øki hodepine/vondt i kropppen, særlig nakker, rygg.

Videoannonse
Annonse
Gjest Santa is on his way
Skrevet

Jeg har ikke den bakgrunnen du har da, men jeg fikk tidsbegrenset ufør.

Gjest Anonym30 nå
Skrevet

no problem

Takk for svar:) Da skal jeg se hva jeg tør å gjøre fremover...;)

Gjest Anonym30 nå
Skrevet

Jeg har ikke den bakgrunnen du har da, men jeg fikk tidsbegrenset ufør.

Takk for svar:)

Skrevet

Dersom det er medisinske årsaker til det, så kan ikke arbeidsgiver pålegge deg overtid, etter det jeg husker.

Med vennlig hilsen

Gjest Anonym30 nå
Skrevet

Dersom det er medisinske årsaker til det, så kan ikke arbeidsgiver pålegge deg overtid, etter det jeg husker.

Med vennlig hilsen

Hmm, ok, takk for info. Interessant.

Jeg kan sjekke ut. Jeg får lett samvittighet ovenfor kolleager også,hvis det blir mer på dem, men er vel noe som heter helsa først;)

Skrevet

Hmm, ok, takk for info. Interessant.

Jeg kan sjekke ut. Jeg får lett samvittighet ovenfor kolleager også,hvis det blir mer på dem, men er vel noe som heter helsa først;)

Det er langt bedre for alle, inkl. arbeidsgiver og kollegaer, og spesielt deg selv, hvis du sier "stopp" FØR du blir syk, i stedet for å vente til kroppen din sier "stopp" for deg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Takk for svar:)

Hei.

Jeg går på attføring (nå arbeidsavklaringspenger) for tredje gang eller noe. Vært av og på rehabiliteringspenger. Prøvd arbeid og bommet... gang på gang...

Gjest Nerda
Skrevet

Takk for svar:) Da skal jeg se hva jeg tør å gjøre fremover...;)

NAV vil jo hjelpe folk til å fungere arbeid, ikke ha folk på uføretrygd om det går så langt. Jeg tror nok du har gode kjangser for å få arbeidsavklaringspenger om du får til en god søknad med en legeuttalelse.

Men jeg er enig i at tiltak på jobben burde være første forsøk. Især hvis det er en jobb hvor du trives godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...