Gå til innhold

En liten tør indskrumpet finnkjerring

Gjest Liten, fattig og med dårlig arvemateriale

Anbefalte innlegg

Gjest klank
Skrevet

I Aschehougs leksikon fra tyvetallet blir sjøsamene beskrevet som "fattige, både i ånden og materielt".

Videoannonse
Annonse
Gjest Ulvinnen
Skrevet

Siden det ikke er så lett å kjenne igjen alle samer, så kanskje vi kan merke dem på en eller annen måte? Hva med en gul stjerne på jakken?

Så vi bare kan sende dem i konsentrasjonsleir til gassing, mener du? Den der var passe usmakelig. Med mindre du da ikke er så historieløs at du ikke kjenner til bruken av merking med stjerner...

Skrevet

Så vi bare kan sende dem i konsentrasjonsleir til gassing, mener du? Den der var passe usmakelig. Med mindre du da ikke er så historieløs at du ikke kjenner til bruken av merking med stjerner...

:)

Gjest Stereotypisk men sant
Skrevet

Hvilken by er det du bor i? Det må vel nesten være Oslo, ingen andre som er så navlebeskuende...

Du får begynne å spørre alle du treffer om de er samer. Det er ikke alle som har det karakteristiske utseendet, vet du. Du skal se du blir overrasket, og oppdager mange som både er høye, intelligente og måteholdne. Selv kjenner jeg bare seks i Oslo som jeg vet er samer. Ingen av dem passer din beskrivelse.

Det er ikke oslo, det er betydelig lengre nord.

Skrevet

"Jeg forskjellsbehandler ikke folk. Jeg ser like mye ned på alle folkeslag..."

På "alle" folkeslag, eller "alle unntatt det du tilhører selv"?

Nope. Jeg finner stort sett noe alvorlig feil med alle. Inkludert meg selv.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er ikke oslo, det er betydelig lengre nord.

Ikke Oslo? Nå ble jeg imponert og i godt humør. Alltid moro når en av mine fordommer viser seg å IKKE slå til. :-D :-D

Skrevet

Siden det ikke er så lett å kjenne igjen alle samer, så kanskje vi kan merke dem på en eller annen måte? Hva med en gul stjerne på jakken?

Det begynner å bli påtide med strekkodesystem snart. Så kan man bare scanne folk man møter, og se om de vil passe som arbeidskollega, samtalepartner, far/mor til dine barn etc.

Så kan vi plukke vekk dem som er "feil" for oss. Skulle likt å se min egen profil, hoho.

Skrevet

Ikke Oslo? Nå ble jeg imponert og i godt humør. Alltid moro når en av mine fordommer viser seg å IKKE slå til. :-D :-D

Kunne nok ikke bodd i oslo, jeg. Siden jeg ikke liker folk, og det er ganske mange av dem der...

Gjest Dalmeny
Skrevet

De behandlerne som jobbet på den tiden, var de fra samme planet som alle andre?

Hadde folk en mindre velutviklet empati før i tiden eller var det heller snakk om at "målet helliggjør midlene"?

Det samme leser jeg om de som jobbet på ulike barnehjem og institusjoner før i tiden. Var de blottet for empati og omsorg? Eller så det bare på barn som objekter som de absolutt ikke måtte påvirke på noe vis? Hvordan var deres menneskesyn?

Skrevet

Og alle som går på trygd er egentlig latsabber og har lav IQ, alle rumenere er kriminelle tiggere, alle fra Oslo vest ser ned på alle andre, alle med tatoveringer og/eller piercinger er personlighetsforstyrrede nut cases man burde holde seg langt unna? Eller????

Sånn ca. Nå er du inne på rett spor! ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...