Gå til innhold

Nesten desperat når folk ikke svarer på telefon

Anbefalte innlegg

Gjest Det er slitsomt for meg...
Skrevet

Jeg blir veldig urolig når folk ikke tar telefonen når jeg ringer til dem...også når de ikke svarer på meldinger...

Jeg blir nesten desperat...og klarer ikke å gjøre andre ting før jeg har oppnådd kontakt med vedkommende...

Jeg blir sint inni meg...tror at vedkommende ikke vil svare meg med vilje..."lager" den ene eller andre årsaken til at de ikke svarer meg med en gang...

Så det blir til at jeg ringer utallige ganger...eller sender masse meldinger inntil de endelig svarer...

Jeg selv tar telefonen eller svarer på meldinger med en gang...så jeg forventer kanskje at andre gjør det samme som meg...

Noe de ikke gjør...og da blir jeg veldig urolig...nærmeste desperat...

Det er slitsomt for meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må være ganske slitsomt for de du prøver å kontakte også, for å være ærlig...

Skrevet

Må være ganske slitsomt for de du prøver å kontakte også, for å være ærlig...

Tenkte tanken jeg også ;-)

Jeg kan bli stresset hvis et tenåringsbarn på fest ikke svarer med en gang...mest fordi jeg er bortskjemt med å få kjappe svar. Prøver å venne meg av med hysteriet, dog...

Skrevet

Hadde jeg ikke visst bedre, så kunne man tro at du er en venn av meg. H*n er slik du beskriver, og jeg synes det er kjempeslitsomt. Jeg tar nemlig ikke telefonen når jeg er i dusjen, prater med naboen, er i butikken, spiser middag osv. Da pleier jeg å ringe opp igjen til folk som ev. har ringt. I våre dager er vi jo velsignet med en teknologi som viser hvem som har ringt. Da vet folk at jeg ringer opp igjen i løpet av et par timer eller så. Bortsett fra denne ene som fortsetter å ringe og ringe og ringe. I tillegg til at meldingene hagler inn. Irriterende.

Skrevet

Hvorfor reagerer du slik (trenger ikke å svare meg, men tenk over det)?

Personlig har jeg et avslappa forhold til mobilen, sitter ikke med den i hånda, men svarer på henvendelser når jeg ser dem.

Hustelefonen svarer jeg på når jeg hører den, men kan godt si eksempelvis "vi spiser middag nå, ringer deg etterpå".

Meiner det er en uting at vi ALLTID skal være tilgjenegelige, livet går som regel videre om man går glipp av et anrop. Ser det jo seinere, og vedkommende kan evt legge igjen beskjed.

Skrevet

Jøjje meg. Skjønner du ikke at folk ikke alltid har tid til å ta telefonen eller svare på melding med en eneste gang? Jeg hadde blitt sprø av en slik masing som du forteller om.

Skrevet

Jeg har et par venner som er slik og det er fryktelig slitsomt. Nei,jeg er ikke syk, død, døden nær eller sur på deg om jeg ikke svarer innen 10 min.

Gjest paranoia77
Skrevet

Skjønner godt hva du mener, er litt sånn selv til tider.

Spez ang en venninne som virker litt på og av,

Av og til virker det som det er så svært, nå må vi holde kontakten osv,

Så hører jeg ikke fra henne på lange tider, og hun svarer ikke på tlf eller sms -

Eller facebook….

Skikkelig irriterende -og ikke minst uhøflig.

Jeg må innrømme at jeg av og til selv kanskje har latt være å svare,

Men som oftest ikke med overbelegg.

Jeg er fæl til å ha mobilen på lydløs, eller inne i veska mi på et helt annet rom,

Så ser jeg ikke at de har ringt før dagen etter eller seint på natta, og tenker at da er det ingen vits i å ringe/melde tilbake.

Og samme på facebook. For eksempel om jeg bare er en snartur innom, leser mailen, men har dårlig tid, så tenker svare på senere. Men så får jeg masse flere mailer og plutselig har den forsvunnet i mengden og jeg glemmer av det hele.

SÅ ja, jeg er kanskje paranoid, kanskje er andre også som meg. Jeg vil jo alltid tro det beste om folk

Men innrømmer en klump i hjertet når jeg ikke får svar,

Er hun sur på meg? Har jeg sagt noe galt? Syns hun jeg er teit? Masete? Osv…

Skrevet

Jeg synes det høres ut som du har et problem!

Med mindre du skal gi en livsviktig beskjed, noe jeg regner med skjer forholdsvis sjelden, så spiller det vel ingen rolle om du ikke får svar med en gang?

Nå for tiden har jo folk med seg telefonen "overalt." Og det betyr jo at du kan risikere å ringe eller sende meldinger i upassende situasjoner hvor de ikke kan, eller ikke ønsker, å svare med en gang.

Man må jo ha respekt for at folk kan være opptatt!? Eller at de ikke ønsker å bli forstyrret akkurat der og da?

Eller kanskje de ikke hører telefonen fordi den ligger i et annet rom, i en veske eller i en jakkelomme? Det skjer ganske ofte i mitt tilfelle.

Jeg ser ingen grunn til å bli "bekymret" fordi man ikke får svar umiddelbart. Det kan være 1000vis av gode grunner til det.

Greit nok at man prøver på nytt etter en stund hvis man ikke har fått svar. Men man må først gi vedkommende "rimelig tid" til å kunne ringe tilbake eller svare på meldingen. Og I mine øyne er "rimelig tid" nærmere timer enn minutter, avhengig av hvem det er, eller hva det dreier seg om..

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør tenke over tre forhold:

1) Det mer prinsippielle. Noen ser på telefonen som en tjener eller et verktøy. Dvs at de tar den i bruk, inkl svare, når de synes de har nytte av det. Andre igjen ser på telefonen som den overordnede part, dvs at når telefonen ringer, er det min plikt å ta den.

2) Det rent praktiske. Det er ulike frunner til at folk ikke tar telefonen: De er på arbeid, piser, prater med noen og vil ikke bli avbrutt, skifter bleier, dusjer, elsker, klipper plenen, hører på god musikk, dykker, skyter, sykler eller sover middag.

3) Noe med deg. Din oppførsel virker masete og gjør i seg selv at folk holder avstand.

Oppgaven for deg blir a) å ta inn over deg at ikke alle er som deg, B) at folk også har annet å gjøre enn å svare på anrop/sms og c) endre adferd slimat du ikke oppfattes som så intens og masete.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...