Gå til innhold

dårlig utviklet morkake


cora

Anbefalte innlegg

Sist gang jeg var gravid, måtte veslejenta taes med keisersnitt noen dager før termin. Det viste seg at hun hadde vokst lite den siste tida. Morkaka var omtrent halvparten så stor som "normalt". Nå er jeg gravid på nytt, og lurer på hvor stor sjanse det er for at dette vil skje på nytt ? Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jordmor Åsa Prebensen

Det hender av og til at morkaken er mindre eller har dårligere funksjon en normalt. Da kan det skje som for deg, at barnet må hemtes ut för termin. En igangsetting av födselen er også vanlig da. Noe tall på hvor stor sjanse du har for at dette skal skje igen, kan jeg ikke gi deg. Du har dog en ökt sjanse for at dette skal intreffe igen. De kvinner som har vært igenom dette en gang för, tilbys ofte ekstra kontroller med undersökelse av tillvekst via ultralyd. Dette synes jeg at du skal kreve å få. Da er du under godt tilsyn å kan slappe av med at du er i trygge hender. Jeg önsker deg lykke til videre!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...