Gå til innhold

hvor lenge ligger mapper hos privatprakt psyker?

Anbefalte innlegg

Gjest privatpraktiserende dust
Skrevet

Jeg gikk en til psykolog som var helt sprø. Han mistet autorisasjonen etterhvert. jeg lurer litt på hvor min journal befinner seg nå? Han noen andre tatt over papirene hans? Er det noe problem å få papirene mine makulert?

Noen som vet? Siden psyken ikke var helt god, så aner jeg heller ikke hvordan han har oppbevart papirene mine.

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Et meget godt spørsmål som du bør rette til Helsetilsynet/v Fylkeslegen i det fylket hvor praksisen ble drevet.

Her er det mange svin på skogen.

Gjest praktisk
Skrevet

Men, hvor blir journaler til privatpraktiserende oppbevart, og hvor blir de sendt videre?

Er det regler for at alle behandlere må skrive journal? (privat praktiserende).

Gjest privatpraktiserende dust
Skrevet

Men, hvor blir journaler til privatpraktiserende oppbevart, og hvor blir de sendt videre?

Er det regler for at alle behandlere må skrive journal? (privat praktiserende).

''Er det regler for at alle behandlere må skrive journal? (privat praktiserende).''

Det er et veldig godt spørsmål. Jeg har forstått det slik at de skal gjøre det i praksis. De skal vel også stille diagnose. Men om noen følger det opp det aner jeg ikke. Kanskje psykologen bare skriver notater på et ark.

På den andre siden så taler det vel ikke til psykologens fordel om klienten vil reise sak, og h*n ikke har noen journal å henvise til. Det blir lettere å klage på mangelfull behandling da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...