Gå til innhold

Blir gal av min far

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er så vinglete, impulsiv... Jeg bor på en gård og han har lovet å hjelpe meg med ombygginger i sommer. For tre uker siden klaget han på hvor lei han var av dama si og all sytingen hennes og nå var det definitivt slutt. I dag er de sammen igjen.

Fint for han, men problemet er at han tør ikke si til moren min at han har funnet seg dame og serverer de utroligste løgnene ovenfor henne, og hele slekta må dekke historiene hans.

Nå er det slik at de er skilt, moren min er sterkt innvalid og hjelpetrengende etter slag men helt klar i hodet. I dag ba han meg kjøre til mamma for å handle for henne. Det innebar en tur på 10 mil for en tur på Rema. Har søkt om brukerstyrt assistent, men kommunen lar vente på seg. Å så stotrer mamma fram et spørsmål om faren min har punktert....

Sukk. Moren min har prøvd å tatt livet av seg noen ganger, en del år siden nå. men jeg har mest lyst å si det til henne "Pappa har fått seg en ny dame". Har bedt han si det flere ganger, men han feiger ut. Å jeg hater å lyve for mamma og væe med på alle de utrolige historiene hans.

Råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, begynn å leve ditt eget liv og slutt å ta del i dramaet dine foreldre lever i.

Lær deg å si NEI. Og "jeg vil ikke høre, dette er IKKE mitt problem"

Eller gjør som Terminator; gi håndflata og si "talk to the hand!"

Hva som helst som får dem til å tie. Hold deg mest mulig unna dem. Og stol aldri på noe de sier, forvent ikke noe. Godta at de er rare.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...