Gå til innhold

Avføre hos andre

Anbefalte innlegg

Gjest etproblem
Skrevet

Hei, jeg har et problem. Jeg går på vgs, har laktoseintolerans, og ofte mye luft i magen. Jeg greier ikke bæsje andre steder enn hjemme. Det er ikke det at jeg holder meg igjen, jeg må simpelten ikke, uansett om jeg prøver eller ikke, så må jeg aldri når jeg er hos andre eller på skolen. Dette er et problem når jeg er lenge hjemmefra, overnatter eller på reiser fordi jeg får vondt i magen etter en dag hvis jeg ikke får gått på do. Jeg vet ikke om det har noen påvirkning at jeg har litt eksta mye luft i magen pga intoleranse. Jeg vil gjerne bli kvitt dette problemet så jeg kan dra på reiser med venner og overnatte uten å bekymre meg for dette. Forrige gang jeg var med en venninne på hytta hadde jeg spist noe med melk og fikk veldig vondt i magen, men da jeg kom til doen måtte jeg ingeting. Slik varte det i opptil 5 dager før jeg hadde så vondt i magen at jeg måtte dra hjem, uten å ha gått på do en eneste gang. Det var da jeg ble obs på dette problemet, før har jeg aldri tenkt over det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerda
Skrevet

Du er ikke aleine, jeg har sett noe dokumentarer om det på TV. Husker dessverre lite om det fordi det er lenge siden, men du må søke hjelp for dette. Å ha det sånn er jo helt uholdbart for deg, du fortjener bedre! Fastlegen er stedet å begynne. Jeg vil tro at kognitiv terapi hos en kompetent psykolog vil hjelpe for deg.

Jeg skjønnner godt at dette føles flaut for deg, men tenk litt over hilken smerte som er verst: Leve med at du har det som du har det med ubehag og engstelse det medfører, eller nerver for å søke medisnsk/psykologisk hjelp som kanskje kan gjøre deg bedre?

Gjest dkjfhfh
Skrevet

Du er ikke aleine, jeg har sett noe dokumentarer om det på TV. Husker dessverre lite om det fordi det er lenge siden, men du må søke hjelp for dette. Å ha det sånn er jo helt uholdbart for deg, du fortjener bedre! Fastlegen er stedet å begynne. Jeg vil tro at kognitiv terapi hos en kompetent psykolog vil hjelpe for deg.

Jeg skjønnner godt at dette føles flaut for deg, men tenk litt over hilken smerte som er verst: Leve med at du har det som du har det med ubehag og engstelse det medfører, eller nerver for å søke medisnsk/psykologisk hjelp som kanskje kan gjøre deg bedre?

Det spørs om det er så mye å gjøre med problemet. Det er vel ganske vanlig at folk ikke må på do når de er borte.

Gjest Nerda
Skrevet

Det spørs om det er så mye å gjøre med problemet. Det er vel ganske vanlig at folk ikke må på do når de er borte.

Do-fobi eksisterer faktisk.

Gjest Dalmeny
Skrevet

har du forsøkt å hive på med svisker eller tørket aprikos når du er borte? Er det det samme om du har eget toalett også?

Er du stresset når du er borte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...