Gå til innhold

Noen som vet noe om dette?

Anbefalte innlegg

Gjest opp/ned er meg
Skrevet

Smerter i nesten hele kroppen,tenker det verste.

Veksler mellom lite og mye energi,kan ligge en uke og full av energi neste uke.

Urolig og endel tvangstanker til tider,men noen ganger mestrer jeg alt,tenker jeg har det tross alt bra.

Kan ha urolige netter med mareritt,må ta en røyk for å roe meg.

Føler noen ganger at jeg er i en drøm.

Noen ganger er kroppen eletrisk,som jeg er full i strøm.

Føles som om noen driver å pirker i hode mitt med noe,men det er jo ingen der.

Ser også lys i forskjellge farger,tenker det er engler som er der for å hjelpe meg.

Nå er jeg bra heldigvis. Lurer på om dette er psykisk,hva det er? Har jeg OCD?

Videoannonse
Annonse
Gjest opp/ned er meg
Skrevet

psykose???

Alvorlig talt?

Er ikke slik hele tiden,hadde vel vært det om det var noe sånt?

Vil bare ha et seriøst svar!

Gjest opp/ned er meg
Skrevet

Var faktisk etter at jeg var til lege jeg ble verre,typisk at de tror det er psykisk og jeg begynte å tvile på meg selv. Tenke på sykdommer....

Leste om schizofreni og fant ut at det har jeg,men det kan ikke stemme?

Men tenker på det,liker ikke å tenke på det. Skulle vært til lege denne uken,orker ikke for da kommer tankene om sykdom. Greit å holde seg unna folk som ser på meg som syk.

Gjest Ikkeflink
Skrevet

Tanta mi hadde også "strøm i hele kroppen" i perioder når hun var ung. Nå bor hun på instustisjon... På grunn av sine psykiske plager...

Gjest opp/ned er meg
Skrevet

Tanta mi hadde også "strøm i hele kroppen" i perioder når hun var ung. Nå bor hun på instustisjon... På grunn av sine psykiske plager...

Så det mener du vil skje meg?

Hva er hennes diagnose da?

Gjest Ikkeflink
Skrevet

Så det mener du vil skje meg?

Hva er hennes diagnose da?

Du skriver ''Nå er jeg bra heldigvis. Lurer på om dette er psykisk,hva det er? Har jeg OCD?''

Jeg er ikke noen lege. Men sånn som det høres ut for meg, så ja, det er absolutt psykisk. Og da er det mye hjelp du kan få, kanskje blir du helt frisk. Min tante ble syk for 30 år siden, så behandlingen var nok mer begrenset da.

Gjest opp/ned er meg
Skrevet

Du skriver ''Nå er jeg bra heldigvis. Lurer på om dette er psykisk,hva det er? Har jeg OCD?''

Jeg er ikke noen lege. Men sånn som det høres ut for meg, så ja, det er absolutt psykisk. Og da er det mye hjelp du kan få, kanskje blir du helt frisk. Min tante ble syk for 30 år siden, så behandlingen var nok mer begrenset da.

Føler med tanten din. Har vært i psykiatrien jeg også i mange år,har mistet troen på hjelp. Har opplevd mye galskap der,orker ikke forholde meg til dem lenger.

Gjest fsgtgtds
Skrevet

(.. Kan være symptom på depresjon at en tenker det verste..)

(depresjon den ene uka, hypomani eller mani den andre uka? = bipolar lidelse?)

Urolig og endel tvangstanker til tider,men noen ganger mestrer jeg alt,tenker jeg har det tross alt bra.

(uvirkelighetsfølelse - kan være psykosesymptom?)

(? Psykotisk symptom?)

(Psykotisk symptom?)

Ser også lys i forskjellge farger,tenker det er engler som er der for å hjelpe meg.

(Psykotisk symptom)

Kanskje bipolar lidelse med psykotiske symptomer i perioder? Kommer an på varighet, alvorlighet og evt andre symptomer. Du kan jo lese om bipolar lidelse og psykose og se om du kjenner deg igjen. Kanskje bør du be om en utredning?

Gjest opp/ned er meg
Skrevet

(? Psykotisk symptom?)

(Psykotisk symptom?)

(Psykotisk symptom)

Kanskje bipolar lidelse med psykotiske symptomer i perioder? Kommer an på varighet, alvorlighet og evt andre symptomer. Du kan jo lese om bipolar lidelse og psykose og se om du kjenner deg igjen. Kanskje bør du be om en utredning?

Tusen takk for seriøst og ryddig svar. Har aldri tenkt på bipolar før og vet ikke mye om det,men har tidligere spurt i psykiatrien etter lamictal. Har lest at det er stemningsstabiliserende,fikk ikke det. Tror jeg har hatt dette hele livet,men ingen har funnet ut av det. Har bare fått masse diagnoser opp gjennom årene,veldig diffust.

Gjest opp/ned er meg
Skrevet

(? Psykotisk symptom?)

(Psykotisk symptom?)

(Psykotisk symptom)

Har foresten brukt over ti tusen kr på under en uke nå,bare sløst bort penger og det reagerte samboeren min på. Det er slik maniske folk holder på tror jeg. Får heller legge meg å lese litt,ikke skrive å tenke på sykdom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...