Gå til innhold

kronisk infeksjons tilstand i kne

Anbefalte innlegg

Hei, Det foreligger en kronisk infeksjonstilstand i kneet som ikke kan la seg behandle grunnet bakterieresistens. På hvilken måte vil denne tilstand skade kneet? Medfører det riktighet at en kronisk infeksjonstilstand tærer på jernlager i kroppen med den følge at det kan oppstå lav blodprosent (anemi). Vil en kronisk infeksjonstilstand få generell betydning for individets energi tilstand og hvilke utslag vil gjøre seg gjeldende? På forhånd takk:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/349234-kronisk-infeksjons-tilstand-i-kne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Jeg stusser litt over det du sier (som du sikkert har fått opplyst fra din lege) om at infeksjon i kneet ikke kan behandles på grunn av bakterieresistens. Jeg går ut ifra at denne uttalelsen er basert på påvisning av bakterier i kneet og en undersøkelse av disse bakterienes påvirkelighet (resistensbestemmelse) av antibiotika. Det er svært sjeldent at vi finner bakterier som er resistente mot alle antibiotika. I de alle fleste tilfeller finner man noen alternativer som kan brukes. Noen av disse er dyre og kan være komplisert å bruke, f. eks. må bruke som intravenøs sprøyte, men dog kan brukes. Jeg ville anta at det å ha en pågående bakteriell infeksjon i et kne kan få såpass alvorlige konsekvenser at en slik infeksjon bør behandles om det overhodet lar seg gjøre. En kronisk betennelse o kneet kan i det lange løp være ganske ødeleggende for kneleddet.

Når det gjelder dette med jernlager er det sikker riktig at betennelsesprosess bruker og forbruker jernlager. Litt mer i tvil om dette vil kunne alene i seg selv føre til anemi. Hvis det er snakk om betydelig reduksjon av blodprosenten ville jeg forsøke å se etter om det kan være andre årsaker til det. Men at en kronisk betennelsestilstand vil kunne redusere allmentisltanden er ganske sannsynlig. Slapphet, kraftesløshet, utilpasshet kan være noen av symptomene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...