GĂ„ til innhold

kronisk infeksjons tilstand i kne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Det foreligger en kronisk infeksjonstilstand i kneet som ikke kan la seg behandle grunnet bakterieresistens. PÄ hvilken mÄte vil denne tilstand skade kneet? MedfÞrer det riktighet at en kronisk infeksjonstilstand tÊrer pÄ jernlager i kroppen med den fÞlge at det kan oppstÄ lav blodprosent (anemi). Vil en kronisk infeksjonstilstand fÄ generell betydning for individets energi tilstand og hvilke utslag vil gjÞre seg gjeldende? PÄ forhÄnd takk:-)

Videoannonse
Annonse
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi
Skrevet

Hei, Jeg stusser litt over det du sier (som du sikkert har fÄtt opplyst fra din lege) om at infeksjon i kneet ikke kan behandles pÄ grunn av bakterieresistens. Jeg gÄr ut ifra at denne uttalelsen er basert pÄ pÄvisning av bakterier i kneet og en undersÞkelse av disse bakterienes pÄvirkelighet (resistensbestemmelse) av antibiotika. Det er svÊrt sjeldent at vi finner bakterier som er resistente mot alle antibiotika. I de alle fleste tilfeller finner man noen alternativer som kan brukes. Noen av disse er dyre og kan vÊre komplisert Ä bruke, f. eks. mÄ bruke som intravenÞs sprÞyte, men dog kan brukes. Jeg ville anta at det Ä ha en pÄgÄende bakteriell infeksjon i et kne kan fÄ sÄpass alvorlige konsekvenser at en slik infeksjon bÞr behandles om det overhodet lar seg gjÞre. En kronisk betennelse o kneet kan i det lange lÞp vÊre ganske Þdeleggende for kneleddet.

NÄr det gjelder dette med jernlager er det sikker riktig at betennelsesprosess bruker og forbruker jernlager. Litt mer i tvil om dette vil kunne alene i seg selv fÞre til anemi. Hvis det er snakk om betydelig reduksjon av blodprosenten ville jeg forsÞke Ä se etter om det kan vÊre andre Ärsaker til det. Men at en kronisk betennelsestilstand vil kunne redusere allmentisltanden er ganske sannsynlig. Slapphet, krafteslÞshet, utilpasshet kan vÊre noen av symptomene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pĂ„ siden automatisk.   Vis som en ordinĂŠr lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   TĂžm tekstverktĂžy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...