Gå til innhold

Liv Løberg uføretrygd?

Anbefalte innlegg

marlenexxx27
Skrevet

Hun blir vel kanskje deprimert nå, fylles av dårlig samvittighet for det hun har gjort (Forfalsket CVen sin), føler hun er sliten etter å ha skjult dette i alle år, og så blir det belastende at pressen er så interessert i det.

Ok, så hun blir deprimert og får kanskje litt angst. Kanskje føler hun seg utbrent. Og så videre. Ikke vanskelig å forstå. Det kan ikke være greit å være henne, etc. Men hvis hun da tar kontakt med NAV og uttrykker et ønske om uføretrygd pga. dårlig psykisk helse, bør hun da få det?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

8

• morsan

6

• Mandolaika

5

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Neida, hun blir sykemeldt en stund. Og så forsvinner hun inn i en godt betalt stilling i privat næringsliv. En sånn skikkelig lurendreier som har lurt seg til DEN stillingen, MÅ jo være lur! Sant, og så tilbyr de henne jobb et sted hvor det er en god egenskap. (Uten at jeg kommer på hvor det skulle være i farta..)

Og så skriver hun en bok! Lager noen innlegg i avisa og forteller hvor slemme alle er med henne sånn som Lorentzen.

Og så kommer hun tilbake i ny og forbedret utgave med et kurs i å ikke lure til seg ting som hun kjører for andre næringslivstopper.

Og så blir hun rik. :0)

Skrevet

Ja, hvis hun har varig skade eller lyte, som reduserer henn 50% i arbeislivet, så har hun krav på det i følge de regler som gjaldt for en del år tilbake. Vet ikke om de er blitt strengere eller hva i dag, men det skader ikke å søke, hvis du føler det slik

Gjest Ladytron
Skrevet

For å være helt ærlig; jeg håper bare hun ikke ender opp med samme skjebne som Tore Tønne...

Her snakker vi om en dame som har gjort mange dårlige valg. Uansett hva som skjer med henne nå, så blir fallet stort.

Skrevet

Hvorvidt hun blir ufør i fremtiden avhenger av hennes helse/arbeidsevne, og ikke hva hun har gjort. Uføretrygd er et sikkerhetsnett for de som ikke kan arbeide (uansett årsak), og ikke en slags premie for snille mennesker.

Og selv om hun er fra Frp så synes jeg hun har vært uthengt nok nå. Man oppnår absolutt intet med å fortsette dette på førstesidene av avisene.

Med vennlig hilsen

Gjest TheVisitor
Skrevet

Hvorvidt hun blir ufør i fremtiden avhenger av hennes helse/arbeidsevne, og ikke hva hun har gjort. Uføretrygd er et sikkerhetsnett for de som ikke kan arbeide (uansett årsak), og ikke en slags premie for snille mennesker.

Og selv om hun er fra Frp så synes jeg hun har vært uthengt nok nå. Man oppnår absolutt intet med å fortsette dette på førstesidene av avisene.

Med vennlig hilsen

Synes dette er vanskelig. Det som også gjør at dette blir en større sak er jo hvor omfattende det ble. Hvordan hun forhindret granskning,ansatte venner etc. Og jobben hun faktisk har hatt. Jeg håper ikke dette ender i en personlig tragedie men saken er større en en enkelt person som har jukset.

Det er rett og slett en skandale og systemsvikt. Kameraderi og jeg tror nok at flere skjeletter vil komme ut fra skapet etterhvert som denne saken ruller videre.

Partitilhørighet betyr ingenting i denne sammenhengen.

Men den såkalte saken som gjorde at Osmundsen måtte gå vedrørende Kraby. Bra jobb av vg å sette lys på dette.

Skrevet

Synes dette er vanskelig. Det som også gjør at dette blir en større sak er jo hvor omfattende det ble. Hvordan hun forhindret granskning,ansatte venner etc. Og jobben hun faktisk har hatt. Jeg håper ikke dette ender i en personlig tragedie men saken er større en en enkelt person som har jukset.

Det er rett og slett en skandale og systemsvikt. Kameraderi og jeg tror nok at flere skjeletter vil komme ut fra skapet etterhvert som denne saken ruller videre.

Partitilhørighet betyr ingenting i denne sammenhengen.

Men den såkalte saken som gjorde at Osmundsen måtte gå vedrørende Kraby. Bra jobb av vg å sette lys på dette.

Joda, men her må man skille hummer og kanari.

Det ene er at hun har gjort noe ulovlig, og skal straffes for det. Ev. er det flere som har gjort noe ulovlig, og bør straffes.

Så er det hvor langt pressen kan gå i å henge ut et individ før det blir regelrett trakassering. "Alle" vet at hun har gjort noe. Det er ikke behov for flere førstesider på grunn av henne.

Men det denne tråden egentlig handlet om, slik jeg forstod det, var om hun "fortjente" uføretrygd hvis hun nå ble for syk til å jobbe etter alt dette.

Med vennlig hilsen

Gjest Dalmeny
Skrevet

For å være helt ærlig; jeg håper bare hun ikke ender opp med samme skjebne som Tore Tønne...

Her snakker vi om en dame som har gjort mange dårlige valg. Uansett hva som skjer med henne nå, så blir fallet stort.

men jeg lurer veldig på _hva_ som får mennesker til å gjøre slike ting. Vil de ikke alltid være redd for å bli avslørt? Føler de at de fortjener jobben når de har pyntet på vitnemålene?

Har de i det hele tatt sett for seg hvilket rabalder det blir når dette blir avslørt. For nesten håpe for hennes del at hun har en fin diagnose å skylde på.

Skrevet

Med vennlig hilsen

Der var du igjen ja. Hva søren har partitilhøringhet å gjøre med denne saken? "Selv om hun er fra FrP så synes jeg hun har vært uthengt nok nå", makan Sør!

Hvor mange stygge saker har vi ikke på de rød-grønne, forresten? Tåler ikke de å henges ut like mye? Er det mindre uskyldig det de har gjort?

Du kan stappe dine fordommer og din måte å vri og vrenge alt på et visst sted!

Skrevet

men jeg lurer veldig på _hva_ som får mennesker til å gjøre slike ting. Vil de ikke alltid være redd for å bli avslørt? Føler de at de fortjener jobben når de har pyntet på vitnemålene?

Har de i det hele tatt sett for seg hvilket rabalder det blir når dette blir avslørt. For nesten håpe for hennes del at hun har en fin diagnose å skylde på.

Dette har vel gått bra i så mange jobber i så mange år, til slutt har hun vel glemt hvor alvorlig forfalskningen har vært.

Jeg kan forstå at man kan gjøre noe slikt i ung alder, men at man retter det opp igjen når man forstår alvoret. Det har dessverre ikke hun gjort.

Gjest Dalmeny
Skrevet

Dette har vel gått bra i så mange jobber i så mange år, til slutt har hun vel glemt hvor alvorlig forfalskningen har vært.

Jeg kan forstå at man kan gjøre noe slikt i ung alder, men at man retter det opp igjen når man forstår alvoret. Det har dessverre ikke hun gjort.

jeg kunne tenke meg å jobbe som psykolog. Tror du det er vanskelig å få forfalsket noen papirer og starte privat praksis?

Skrevet

Der var du igjen ja. Hva søren har partitilhøringhet å gjøre med denne saken? "Selv om hun er fra FrP så synes jeg hun har vært uthengt nok nå", makan Sør!

Hvor mange stygge saker har vi ikke på de rød-grønne, forresten? Tåler ikke de å henges ut like mye? Er det mindre uskyldig det de har gjort?

Det er synd at du ødelegger for deg selv ved å skrive slikt.

Gjest Elextra
Skrevet

''Men hvis hun da tar kontakt med NAV og uttrykker et ønske om uføretrygd pga. dårlig psykisk helse, bør hun da få det?

''

Det blir jo legens vurdering, og hva hun evt. har gjort er helt irrelevant. Uføretrygd er jo ikke akkurat snakk om en premiering og en trenger ikke nødvendigvis plettfri vandel for å få det.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har lurt på det samme. En skulle tro det var utrolig belastende å jobbe i årevis og vite at dette antakelig kommer for en dag en eller annen gang. De fleste ville vel etterhvert sluttet i en jobb de vet de fikk på falske premisser, men hun har kanskje viklet seg inn i et nettverk av løgner som hun ikke kommer ut av, og kanskje mangler hun litt selvinnsikt og tror hun gjennom sitt arbeid har fått de nødvendige kvalifikasjoner likevel.

Antar hun har høy evne til strutsetenkning; hun har rett og slett fortrengt det.

Skrevet

Jeg har lurt på det samme. En skulle tro det var utrolig belastende å jobbe i årevis og vite at dette antakelig kommer for en dag en eller annen gang. De fleste ville vel etterhvert sluttet i en jobb de vet de fikk på falske premisser, men hun har kanskje viklet seg inn i et nettverk av løgner som hun ikke kommer ut av, og kanskje mangler hun litt selvinnsikt og tror hun gjennom sitt arbeid har fått de nødvendige kvalifikasjoner likevel.

Antar hun har høy evne til strutsetenkning; hun har rett og slett fortrengt det.

Eller kanskje hun rett og slett ikke bryr seg. Det finnes slike og. Så rart det kan føles for oss andre med hele klodens problemer på skuldrene. ;0)

Gjest den danske loff
Skrevet

''Selv om hun er fra FrP så synes jeg hun har vært uthengt nok nå''

Så det gjelder spesielle uthengingsregler for Frp-medlemmer?

Skrevet

Det tilsvarer jo at f. eks. et medlem av anti-alkohol-partiet ble funnet full, eller at et medlem av AKP(m-l) hadde en aksjeformue gjemt i et skatteparadis.

Med tanke på at det er et parti som markedsfører seg som "lov og orden"-partiet, så er det jo ekstra oppsiktsvekkende , ikke sant?

Skrevet

jeg kunne tenke meg å jobbe som psykolog. Tror du det er vanskelig å få forfalsket noen papirer og starte privat praksis?

Nei, det hverken tror eller håper jeg er vanlig.

Skrevet

Det må du spørre Sør om, han mener visst det.

Skrevet

Det er synd at du ødelegger for deg selv ved å skrive slikt.

Nei, Sør, jeg ødelegger intet for meg selv, du ødelegger for deg selv, for nå kan flere og flere se hvordan du vrir og vrenger på alt for å få det akkurat sånn som det passer deg, så du selv skal synes du har fått rett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...