Gå til innhold

Liv Løberg uføretrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, Sør, jeg ødelegger intet for meg selv, du ødelegger for deg selv, for nå kan flere og flere se hvordan du vrir og vrenger på alt for å få det akkurat sånn som det passer deg, så du selv skal synes du har fått rett.

Hehe, flere som har lagt merke til det samme ja.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

8

• morsan

6

• Mandolaika

5

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest den danske loff
Skrevet

Det tilsvarer jo at f. eks. et medlem av anti-alkohol-partiet ble funnet full, eller at et medlem av AKP(m-l) hadde en aksjeformue gjemt i et skatteparadis.

Med tanke på at det er et parti som markedsfører seg som "lov og orden"-partiet, så er det jo ekstra oppsiktsvekkende , ikke sant?

Egentlig ikke, lovbrytere tilhører alle partier. Det hadde vært mer oppsiktsvekkende med en AKPer som var mange-millionær.

Skrevet

Egentlig ikke, lovbrytere tilhører alle partier. Det hadde vært mer oppsiktsvekkende med en AKPer som var mange-millionær.

Som Drillo f.eks?

Gjest den danske loff
Skrevet

Som Drillo f.eks?

Drillo er nå litt sær da, og *mange*-millionær er han vel ikke. Og han har neppe pengene saltet ned i et skatteparadis.

Skrevet

Drillo er nå litt sær da, og *mange*-millionær er han vel ikke. Og han har neppe pengene saltet ned i et skatteparadis.

Hvis man med mange mener mer enn 1, så er han mangemillionær. Men noen typisk millionær kan man vel ikke kalle ham :D

Gjest den danske loff
Skrevet

Hvis man med mange mener mer enn 1, så er han mangemillionær. Men noen typisk millionær kan man vel ikke kalle ham :D

''Hvis man med mange mener mer enn 1''

Det var i gamle dager det. Nå fortiden mener man mer enn 10.

Skrevet

Nei, Sør, jeg ødelegger intet for meg selv, du ødelegger for deg selv, for nå kan flere og flere se hvordan du vrir og vrenger på alt for å få det akkurat sånn som det passer deg, så du selv skal synes du har fått rett.

Jo, for alle kan se at du kun bedriver personangrep, fordi du ikke har argumenter.

Videre kommer du med påstander som du ikke kan finne eksempler på.

Skrevet

Det tilsvarer jo at f. eks. et medlem av anti-alkohol-partiet ble funnet full, eller at et medlem av AKP(m-l) hadde en aksjeformue gjemt i et skatteparadis.

Med tanke på at det er et parti som markedsfører seg som "lov og orden"-partiet, så er det jo ekstra oppsiktsvekkende , ikke sant?

''Med tanke på at det er et parti som markedsfører seg som "lov og orden"-partiet, så er det jo ekstra oppsiktsvekkende , ikke sant?''

Tja, det _burde_ jo strengt tatt være ekstra oppsiktsvekkende, men jeg har et lote inntrykk av at man oftere finner "snusk" innen akkurat det partiet der...

Men det er kanskje bare fordommer? ;-)

Skrevet

''Med tanke på at det er et parti som markedsfører seg som "lov og orden"-partiet, så er det jo ekstra oppsiktsvekkende , ikke sant?''

Tja, det _burde_ jo strengt tatt være ekstra oppsiktsvekkende, men jeg har et lote inntrykk av at man oftere finner "snusk" innen akkurat det partiet der...

Vel, det tror jeg også, og jeg tipper at de presterer det "kunststykket" å presentere seg selv som et liberalistisk parti, som vil fjerne/lempe masse lover og regler (alkohol, bompenger, fartsgrenser, skatter, avgifter, osv.)

Det er jo helt naturlig at ekstra mange av folkene som blir tiltrukket av slikt faktisk har *hostekule* "vanskeligheter" med å følge de lovene og reglene som de er så imot.

Og man ser det også på holdningen til Siv Jensen da Jan-Henrik Fredriksen (Stortingsrepresentant for Frp) ble tatt for fyllekjøring.

Les hvordan Siv Jensen bortforklarer det:

"- Jan-Henrik Fredriksen burde selvsagt ikke kjørt dagen derpå, men det er stor forskjell på dagen derpåkjøring og promillekjøring, sa hun til avisa Finnmarken."

Og sammenlign hvor mange som blir drept i Norge av fyllekjøring sammenlignet med hvor mange Mullah Krekar har drept...

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vel, det tror jeg også, og jeg tipper at de presterer det "kunststykket" å presentere seg selv som et liberalistisk parti, som vil fjerne/lempe masse lover og regler (alkohol, bompenger, fartsgrenser, skatter, avgifter, osv.)

Det er jo helt naturlig at ekstra mange av folkene som blir tiltrukket av slikt faktisk har *hostekule* "vanskeligheter" med å følge de lovene og reglene som de er så imot.

Og man ser det også på holdningen til Siv Jensen da Jan-Henrik Fredriksen (Stortingsrepresentant for Frp) ble tatt for fyllekjøring.

Les hvordan Siv Jensen bortforklarer det:

"- Jan-Henrik Fredriksen burde selvsagt ikke kjørt dagen derpå, men det er stor forskjell på dagen derpåkjøring og promillekjøring, sa hun til avisa Finnmarken."

Og sammenlign hvor mange som blir drept i Norge av fyllekjøring sammenlignet med hvor mange Mullah Krekar har drept...

Med vennlig hilsen

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/11/12/482662.html

Denne er jo interessant.

Skrevet

Takk!

Jeg er veldig u-overrasket! :-)

Med vennlig hilsen

Forklaringen fra Geir Mo føyer seg dessuten inn i et klassisk mønster basert på Carl Ivars stadige gjentakelser om at alle bare er ute etter å "ta" Frp...;-)

Skrevet

Forklaringen fra Geir Mo føyer seg dessuten inn i et klassisk mønster basert på Carl Ivars stadige gjentakelser om at alle bare er ute etter å "ta" Frp...;-)

Stakkars Frp! *griner*

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er tydeligvis andre regler for generalisering ut fra partitilhørighet enn for generalisering ut fra etnisitet.

Snakk om å møte seg selv i døra...

Skrevet

Det er tydeligvis andre regler for generalisering ut fra partitilhørighet enn for generalisering ut fra etnisitet.

Åja, helt klart! :-)

Mary Poppins
Skrevet

''Det er tydeligvis andre regler for generalisering ut fra partitilhørighet enn for generalisering ut fra etnisitet.

Snakk om å møte seg selv i døra...''

Hehe så enig så enig

Skrevet

Hadde litt dårlig tid i morges, så her kommer mer utfyllende tilbakemelding:-)

Jeg innrømmer glatt at jeg har masse fordommer mot bl a frp'ere og steinerforeldre! :-) Men en vesensforskjell mellom slike ting og etnisitet/hudfarge, er jo at det dreier seg om ting man velger selv, og som derfor sier mer om vedkommendes personlighet pog grunnsyn enn om vedkommende har brun hud og sort krøllete hår.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva har det ene med det andre å gjøre? Du velger ditt parti etter partiets saker. Det er enkelt å dømme noen basert på sakene de støtter. For å strekke det langt: En nazist velger å være nazist.

Du velger ikke din etnisitet.

Gjest togli
Skrevet

Alle "snusker" stemmer Frp og det går ut over de lovlydige Frp'erne..... Gubban..nå hørtes jeg nesten ut som en Frp-tilhenger ;)

Skrevet

Hadde litt dårlig tid i morges, så her kommer mer utfyllende tilbakemelding:-)

Jeg innrømmer glatt at jeg har masse fordommer mot bl a frp'ere og steinerforeldre! :-) Men en vesensforskjell mellom slike ting og etnisitet/hudfarge, er jo at det dreier seg om ting man velger selv, og som derfor sier mer om vedkommendes personlighet pog grunnsyn enn om vedkommende har brun hud og sort krøllete hår.

Det jeg mente, var at FrP vanligvis mener det er helt greit å generalisere ut fra etnisitet o.l. Innvandrere bla bla, fremmedkulturelle slik & sånn, muslimer fy fy, osv. Da er det bevist ut fra statistikk eller regnskap eller hva det heter denne gangen, og veldig viktig å peke på.

Men hvis noen peker på statistiske sammenhenger mellom partitilhørighet og noe negativt, er det tydeligvis ikke like greit. Da vises det til at denne overhyppigheten kan ha noe med mediafokus og negativ innstilling å gjøre.

Det var på den måten jeg syntes de møtte seg sjøl litt i døra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...