Gå til innhold

Jeg er langt nede

Anbefalte innlegg

Gjest sessas
Skrevet

Jeg har vært langt nede noen dager, men har greid å gå på jobb og ta meg av det mest nødvendige rundt meg. Jeg startet siste helg å rydde på et kott og trakk alt ut i stua. Jeg var så langt at jeg vasket der inne i går kveld, men i dag har jeg ikke orket noe bare ligget i sengen. Solen skinner og jeg har såvidt vært en tur ute på verandaen. Jeg har dusjet og laget meg mat, men nå tenker jeg mest på at jeg ønsker å legge meg, ta en sovepille og vite om jeg ikke våkner sprek og med virketrang i morgen.

Jeg er bare mest redd for at jeg ikke sovner av sovepillen og at den gjør meg sløv og at jeg kommer til å hangover hele dagen i morgen. Så har jeg angst for at jeg kommer til å ligge våken i natt og da med angst. Så jeg har angst for angsten.

Jeg er helt uten energi, overarbeidet, har kjærlighetssorg og ønsker bare at jeg kunne sove i to døgn uten å våkne innimellom.

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerda
Skrevet

Jeg vet hvordan det kan være å ha det sånn. Hvis du er redd for pille-hangover, ville jeg tatt pilla nå snart. Det har jo litt å si hva du bruker. Noe gir mer hangover enn annet. Samtidig ønsker du å sove to dager i strekk, eller bare slippe å tenke kanskje.

Det som kan hjelpe meg når jeg har det sånn er å ta en hard avgjøresle på at jeg heller SKAL gjøre noe jeg liker. Alt fra å gå en tur i skogen, kanskje campe. Fotografere, gå på kafe og kos deg med noe du er glad i. Ha på musikk du liker, male. Alt du vet du liker, som kan få deg til å slappe av. Noe som kan distrahere deg fra angsten.

Å ha noen å prate med i en sånn vond tid, er gull verdt. Har du en flink fastlege ville jeg henvendt meg til denne. Fastleger er ikke utdannet bare til å gjøre undersøkelser og skrive ut medisin. Å gi samtaler er vanlig for fastleger. Er fastlegen din ikke så god på dette feltet, vurder å bytte.

Gjest sessas
Skrevet

Jeg vet hvordan det kan være å ha det sånn. Hvis du er redd for pille-hangover, ville jeg tatt pilla nå snart. Det har jo litt å si hva du bruker. Noe gir mer hangover enn annet. Samtidig ønsker du å sove to dager i strekk, eller bare slippe å tenke kanskje.

Det som kan hjelpe meg når jeg har det sånn er å ta en hard avgjøresle på at jeg heller SKAL gjøre noe jeg liker. Alt fra å gå en tur i skogen, kanskje campe. Fotografere, gå på kafe og kos deg med noe du er glad i. Ha på musikk du liker, male. Alt du vet du liker, som kan få deg til å slappe av. Noe som kan distrahere deg fra angsten.

Å ha noen å prate med i en sånn vond tid, er gull verdt. Har du en flink fastlege ville jeg henvendt meg til denne. Fastleger er ikke utdannet bare til å gjøre undersøkelser og skrive ut medisin. Å gi samtaler er vanlig for fastleger. Er fastlegen din ikke så god på dette feltet, vurder å bytte.

Jeg har en fin fastlege, men tror ikke jeg kontakter henne nå. Jeg har følt meg bedre i dag og fått ryddet masse i leiligheten. Tok en sovepille i går og sov godt i natt. Tok sovepille igjen for tre timer siden, og ingenting skjer. Jeg er bare trøtt, har drukket masse vann og greier ikke å konsentere meg om boka jeg holder på med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...