Gå til innhold

Hvordan vite om jeg har NHD?

Anbefalte innlegg

Gjest ADHDspørsmål
Skrevet

Jeg har blitt utredet på en nevropsykologisk poliklinikk med tanke på ADHD. Det var jeg som ville utredes, da jeg mener at mange av symptomene passer på meg. Det er også symptomer jeg har slitt med fra jeg var liten. Jeg har alltid vært høyt og lavt, og hatt store problemer med konsentrasjon og hukommelse.

Utredningen mente at jeg hadde en bipolar lidelse pluss at jeg slet med hukommelse, konsentrasjon og vansker med å planlegge ting. Samtidig mente de at jeg var i en depressiv fase.

Jeg har klart å ta høyere utdanning til tross for problemene mine. jeg har aldri klart å sitte på lesesal pga jeg blir så distrahert av alle lyder. Jeg må ha mye musikk eller jevn prat, som feks på en Cafe for at jeg skal klare å konsentere meg.

Den ene psykologen min har lurt på om jeg kan ha en form for ADHD, eller ADD. Er det helt utelukket siden utredningen heller pekte på nonverbale lærevansker, som jeg har forstått er et stort sekkebegrep for ulike vansker?

Åpnes det for grensetilfeller innenfor ADHD? vil det komme nye undergrupper av ADHD i tiden fremover?

Videoannonse
Annonse
Gjest ADHDspørsmål
Skrevet

Er NHD en diagnose nå? ;)

he he, det gikk litt fort for meg. Jeg mente selvfølgelig ADHD:)

Men kanskje NHD også er en diagnose?

Gjest I vinden
Skrevet

he he, det gikk litt fort for meg. Jeg mente selvfølgelig ADHD:)

Men kanskje NHD også er en diagnose?

Kanskje NHD kan svare på det. :)

Gjest ADHDspørsmål
Skrevet

Kanskje NHD kan svare på det. :)

huff, nå ble jeg flau! Jeg hadde nok tenkt å skrive overskriften til NHD; men så ble det litt feil ;-)

Gjest I vinden
Skrevet

huff, nå ble jeg flau! Jeg hadde nok tenkt å skrive overskriften til NHD; men så ble det litt feil ;-)

NHD forstår nok. Han er ganske smart! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...