Gå til innhold

NHD- Hjelp! Vektøkning- hva skal jeg bruke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått diagnose tilbakevendene alvorlig depresjon, generalisert sosial fobi og agorafobi med panikklidelse. Jeg tar 10 mg cipralex morgen og 20 mg tolvon kveldstid. Jeg sover skrekkelig dårlig, sovner sent og våkner ofte i løpet av natta, derfor fikk jeg tolvon. Problemet er at jeg får så en helt utrolig matlyst av disse, og jeg har brukt et halvt år på å gå ned 24 kg og ønsker ikke å gå opp igjen. Hva kan jeg ta istedenfor? Veldig viktig med svar, strever med nok om jeg ikke også skal bekymre meg for å gå opp i vekt igjen.

takk for svar!!

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan prøve noe annet. Det er dessverre en lei tendens tl at det som gir søvn også gir matlyst, men ved å prøve seg frem vil en sikkert finne noe. Seroquel vil jeg anbefale som første alternativ.

ink1365380698
Skrevet

Kjenner flere som bruker imovane?? mot søvnløshet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...