Gå til innhold

Sliter følelsesmessig i nytt forhold

Anbefalte innlegg

Gjest disse følelsene
Skrevet

Jeg lurer på om noen kan gi meg noen tips ang. hvordan forholde seg til alle følelsene i et nytt forhold. Har kjent ham i 3 måneder og er så forelsket og det føles så riktig. Endelig har jeg turt å bli glad i en ordentlig og grei mann. Det høres kanskje rart ut, men har vært så redd for det før. Har ikke følt meg bra nok og vært så redd for å bli såret, kanskje derfor jeg har møtt endel menn som var useriøse og har dumpet meg gang på gang. Det er vel min dårlige erfaring + barndom osv. som har gjort at jeg er så redd.

Jeg er så lykkelig når jeg er sammen med ham og føler meg så glad. Men samtidig setter det igang så mye følelser at jeg kan begynne å gråte når jeg er hos ham. Og jeg kan mistolke meldinger som at nå er det noe galt, nå forlater han meg osv. Det er så slitsomt. Når jeg er sammen med ham viser jeg at jeg bryr meg og ham og er i godt humør. Men så straks jeg er alene igjen, kommer de negative tankene om at han snart skal gjøre det slutt. Jeg er ikke vant til å ha det så godt med en mann. Jeg er også usikker på hvor mye jeg bør si til han at jeg sliter følelsesmessig med tankene mine. Om det er for tidlig? Bør jeg jobbe med gjennom det selv?

Kanskje jeg har gått for fort fram følelsesmessig etter bare 3 måneder? Jeg kan fortelle ham at jeg er veldig glad i ham allerede og forelsket osv. Han sier det ikke med ord, men med handling. Han er morsom og snill, men lukket følelsesmessig. Er redd det kanskje blir for mye for han at jeg er litt for åpen?

Jeg er tross alt 34 år og voksen, men føler meg som en ungdom med alle følelsene. Er det normalt? De fleste vil vel bare nyte, mens jeg greier kun å nyte litt, og så kommer alle tankene igjen..

Jeg blir veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg litt på vei.

Videoannonse
Annonse
Gjest du virker litt for utrygg til ett nytt forhold å være
Skrevet

du har kanskje gått for raskt frem, er det lenge siden forrige forhold eller havnet du i nytt forhold raskt?

Gjest disse følelsene
Skrevet

du har kanskje gått for raskt frem, er det lenge siden forrige forhold eller havnet du i nytt forhold raskt?

Det er flere år siden jeg har vært i fast forhold. Har slitt endel og ikke følt meg klar før nå, bortsett fra at jeg er så redd for å bli sviktet. Jeg er usikker på meg selv, usikker på om han liker meg osv. Han sier ikke så mye med ord. Jeg ver rett og slett ikke hva som er vanlig når det gjelder hvor fort man skal gå fram i et forhold. Jeg vet at han føles riktig for meg, og jeg føler også at han har det godt med meg, men greier ikke å få vekk tanken om at han skal forlate meg.

Skrevet

Det er flere år siden jeg har vært i fast forhold. Har slitt endel og ikke følt meg klar før nå, bortsett fra at jeg er så redd for å bli sviktet. Jeg er usikker på meg selv, usikker på om han liker meg osv. Han sier ikke så mye med ord. Jeg ver rett og slett ikke hva som er vanlig når det gjelder hvor fort man skal gå fram i et forhold. Jeg vet at han føles riktig for meg, og jeg føler også at han har det godt med meg, men greier ikke å få vekk tanken om at han skal forlate meg.

kommunikasjon er avgjørende, ellers går dette fyken

Gjest disse følelsene
Skrevet

kommunikasjon er avgjørende, ellers går dette fyken

Ja. Jeg ser den. Jeg er vel mest redd for at han som er så lukket og jeg så kan være veldig åpen om følelser kan skremme han vekk. Jeg har jo alfor mye følelser igjen kanskje. Derfor blir jeg redd for hvor mye jeg skal si hva jeg føler til han etter så kort tid (?). Hvor godt jeg liker han osv. Men det er kanskje det eneste jeg kan gjøre for å ikke hemme meg selv. Jeg har lyst å bare leve i nuet og kose meg og ikke snakke om følelser som jeg har så mye av...

Gjest Kjærlighetssyk mann
Skrevet

Ja. Jeg ser den. Jeg er vel mest redd for at han som er så lukket og jeg så kan være veldig åpen om følelser kan skremme han vekk. Jeg har jo alfor mye følelser igjen kanskje. Derfor blir jeg redd for hvor mye jeg skal si hva jeg føler til han etter så kort tid (?). Hvor godt jeg liker han osv. Men det er kanskje det eneste jeg kan gjøre for å ikke hemme meg selv. Jeg har lyst å bare leve i nuet og kose meg og ikke snakke om følelser som jeg har så mye av...

Syntes det var i overkant mange negative tilbakemeldinger her. Det virker som dere har noe veldig bra å bygge videre på. Jeg er sikker på at typen din setter pris på din hengivenhet. Han er som menn flest og viser heller med handlinger enn ord at han er glad i deg. Sikkert en fordel for deg at du ikke blir for "over the top" med kjærlighetserklæringer i hytt og gevær. Moderer deg litt og stol på at dette forholdet vil vare og at du har møtt en snill mann som setter stor pris på deg. Det er vanlig å være usikker i begynnelsen av et forhold, forklar at du ikke er vant med å ha det så fint i et forhold, og at det er grunnen til at følelsene dine får fritt spillerom i ny og ne.

Det viktigste for deg er å tenke positivt, snakk sammen hvis det er noe du syntes er vanskelig og ikke hold noen ting tilbake. Husk at det altid er en fare for at forhold ikke vil vare, men det finner en ikke ut før en prøver 100%. Lykke til med kjærleiken :)

Mvh

En som misunner dere ;-)

Gjest disse følelsene
Skrevet

Syntes det var i overkant mange negative tilbakemeldinger her. Det virker som dere har noe veldig bra å bygge videre på. Jeg er sikker på at typen din setter pris på din hengivenhet. Han er som menn flest og viser heller med handlinger enn ord at han er glad i deg. Sikkert en fordel for deg at du ikke blir for "over the top" med kjærlighetserklæringer i hytt og gevær. Moderer deg litt og stol på at dette forholdet vil vare og at du har møtt en snill mann som setter stor pris på deg. Det er vanlig å være usikker i begynnelsen av et forhold, forklar at du ikke er vant med å ha det så fint i et forhold, og at det er grunnen til at følelsene dine får fritt spillerom i ny og ne.

Det viktigste for deg er å tenke positivt, snakk sammen hvis det er noe du syntes er vanskelig og ikke hold noen ting tilbake. Husk at det altid er en fare for at forhold ikke vil vare, men det finner en ikke ut før en prøver 100%. Lykke til med kjærleiken :)

Mvh

En som misunner dere ;-)

Tusen takk "kjærlighetssyk mann" for fin tilbakemelding og gode råd! Fint å høre fra en manns synsvikel også :-)

Gjest man har to øre og en munn av en grunn
Skrevet

Sikkert lurt å moderere seg i forhold til hvor mye du snakker om følelser, usikkerhet osv.. Vil tro en mann av de få ord kan bli litt stresset og lei av det.

Samtidig så tror jeg du trenger å jobbe med måten du tenker på. Kognitiv terapi, for eksempel. (Om du ikke går i terapi, så les en bok om det.. øv selv..) Lær deg å tenke på en måte som gjør at du får det bedre. Du tar muligens sorgene på forskudd og ting i verste mening, og slikt får en det ikke særlig godt av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...