Gå til innhold

Sosial angst

Anbefalte innlegg

Gjest Tombas
Skrevet

Heisann, jeg er en gutt på 26 som sliter med angst. Har gjordt dette så lenge jeg kan huske. Men det virker bare som det blir værre og værre med årene. Jeg klarer liksom ikke å være sosial, og dette har vært veldig tungvindt for meg. Dette førte til at jeg prøvde amfetamin, og ble altfor glad i det, og er i behandling, men hele behandlingen går jo ut på felleskap, gruppemøter osv. jeg merker bare urinprøvene er en kamp, at det står noen å ser på det funker bare ikke for meg, jeg har ståttt i timesvis, selvom jeg må på do! Leste noe jeg fant på nett som jeg kjente meg igjen i; "Det finnes også en rekke mer psykologiske faktorer som gjør seg gjeldende ved avhengighet og rusmisbruk. Her kan man snakke om en annen form for tilbaketrekning og isolasjon. Noen mener det handler om en følelse av skam i forhold til kontrolltapet forbundet med avhengighet og misbruk. Det kan også anstifte angst og uro, noe som ofte gjør at mennesker trekker seg unna sosiale fellesskap." Jeg går ikke på noen medisiner, prøvde å fortelle dette så smått til fastlegen, og fikk efexor, noe som ikke hjalp det hele tatt. håper på svar! mvh Tom

Videoannonse
Annonse
Gjest I ensomheten jeg skriver
Skrevet

Typisk at man ikke blir tatt alvorlig når man har sosial fobi. SSRI fungerer ikke for meg heller, og Nardil var det ikke tale om at jeg kunne få forsøke. Det eneste som hjelper meg er alkohol. :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...