Gå til innhold

Klage på karakteren!

Anbefalte innlegg

Gjest MIsfornøyd student!!
Skrevet

Er ikke fornøyd med den ene karakteren(høyskole),og vurderer å klage. Er det noen her inne som har erfaring med det? Kan man like gjerne gå ned en karakter som opp?? Synes bedømmingen var i overkant streng!!

Mary Poppins
Skrevet

Du kan gå ned i karakter også, men dersom du er ganske sikker på at det ikke vil skje så synes jeg du skal klage.

Gjest Elextra
Skrevet

Man kan jo også gå ned. Kan du ikke få en av veilderne/lærnerne/professorene til å vurdere oppgaven din før du offisielt klager?

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Be om begrunnelse for karakteren først, og vurder ut fra den om du skal klage eller ikke.

Skrevet

Be om begrunnelse for karakteren først, og vurder ut fra den om du skal klage eller ikke.

Har fått begrunnelsen.

Gjest AnnePanneOlsen
Skrevet

Har fått begrunnelsen.

Hvis du ut fra begrunnelsen tror at du kan gå opp, så klag i vei, men husk at du også kan gå ned i karakter eller stryke på ny sensur, og at ny sensurering er endelig. Jeg ville ikke klaget på en usikker E f.eks, i frykt for å stryke på ny sensur. Da ville jeg heller tatt den opp neste semester for å forbedre karakteren.

Gjest segunda
Skrevet

Det skal mye til for at du går opp, og du har like store sjanser for å gå ned.

Jeg ville tenkt meg godt om.

Gjest eks-student
Skrevet

Jeg har klagd en gang, Gikk fra stryk til stå-karakter med GOD margin. Skulle jo nesten ikke vært mulig. Sambo gjorde det samme. Klagde på en E, og fikk D. Hadde også en bekjent som fikk D. Hun ble anbefalt av læreren å klage, gjorde det, og fikk E. Så det kan gå begge veier.

Skrevet

Det sies at de fleste enten blir stående eller går ned i karakter, men noen går selvfølgelig også opp.

Skrevet

Aller størst er sannsynligheten for at du beholder karakteren. Dernest er det slik at omtrent like mange blir satt ned som opp.

Det skal lite til før studenter i dag klager. De fleste burde justert ambisjonsnivået sitt i stedet. Noen burde justert selvbildet sitt også.

Gjest Ikke fornøyd med D
Skrevet

Hva fikk du i karakter? jeg fikk D og er rimelig misfornøyd fordi jeg jobbet godt med oppgaven min.

Skrevet

Hva fikk du i karakter? jeg fikk D og er rimelig misfornøyd fordi jeg jobbet godt med oppgaven min.

Fikk også D.Føler det samme som deg.Jobbet godt og har ingen feil,men har ikke utdypet nok i følge sensor.Kan ikke skjønne at D er rettferdig her.Skrev mange sider,og vi hadde knapp tid til oppgavene noe sensor skulle lektvegge. Fikk med meg mye av pensum, men det hjalp tydeligvis ikke.

Tor jeg tør å klage. Kan jo ikke ramle ned til E....

Skrevet

Dere har hjulpet meg frem til en beslutning om å klage på karakteren. Jo mer jeg leser oppgaven min,jo sikrere blir jeg. Satser på at jeg ikke ryker ned, men gjør jeg det,overlever jeg nok det også;-)

Gjest Ikke fornøyd med D
Skrevet

Fikk også D.Føler det samme som deg.Jobbet godt og har ingen feil,men har ikke utdypet nok i følge sensor.Kan ikke skjønne at D er rettferdig her.Skrev mange sider,og vi hadde knapp tid til oppgavene noe sensor skulle lektvegge. Fikk med meg mye av pensum, men det hjalp tydeligvis ikke.

Tor jeg tør å klage. Kan jo ikke ramle ned til E....

Ja da er vi si samme bår. Forstår deg godt. Det ligger jo en viss fare i det å klage på karakteren, og det er synd når en føler dette blir urettferdig. Hva tenker du skrive i klagen din? Jeg har bedt om vurdering på min eksamen. Når jeg får den kan jeg muligens komme med motargumenter.

Jeg er i allefall ikke fornøyd med D.

Skrevet

Ja da er vi si samme bår. Forstår deg godt. Det ligger jo en viss fare i det å klage på karakteren, og det er synd når en føler dette blir urettferdig. Hva tenker du skrive i klagen din? Jeg har bedt om vurdering på min eksamen. Når jeg får den kan jeg muligens komme med motargumenter.

Jeg er i allefall ikke fornøyd med D.

Jeg har ikke svart på 3 små spørsmål,resten av oppgavene har jeg svart på. Ingenting var galt,men sensor mener jeg ikke har utdypet godt nok,og vist at jeg har forstått.Men vi hadde dårlig tid og dette fikk sensor beskjed om fra emneansvrlig. Jeg har skrevet mye og føler at D ikke står i forhold til besvarelsen.

I klagen vil jeg vektlegge nettopp dette med tiden samt henvise til spørsmålsformuleringene der jeg tolker at det ikke er nødvendig med lange avhandlinger. Der spørsmålet lyder."Grei ut" derimot,er det greit at man forventer noe mer. Jeg mener oppgaven er god nok for en C. Så får vi se.

Lykke til med klagingen til oss begge:-)

Ps. Fint om du legger ut hvordan det gikk. Jeg lover å gjøre det:-)

Gjest Ikke fornøyd med D
Skrevet

Jeg har ikke svart på 3 små spørsmål,resten av oppgavene har jeg svart på. Ingenting var galt,men sensor mener jeg ikke har utdypet godt nok,og vist at jeg har forstått.Men vi hadde dårlig tid og dette fikk sensor beskjed om fra emneansvrlig. Jeg har skrevet mye og føler at D ikke står i forhold til besvarelsen.

I klagen vil jeg vektlegge nettopp dette med tiden samt henvise til spørsmålsformuleringene der jeg tolker at det ikke er nødvendig med lange avhandlinger. Der spørsmålet lyder."Grei ut" derimot,er det greit at man forventer noe mer. Jeg mener oppgaven er god nok for en C. Så får vi se.

Lykke til med klagingen til oss begge:-)

Ps. Fint om du legger ut hvordan det gikk. Jeg lover å gjøre det:-)

Ja det er greit, vi får underrette hvordan dette gikk. Håper du får en C. En mye bedre følelse iallefall. D er liksom så dårlig, og vet at det ikke er slik jeg er. Har fra før gode karakterer, og har jobbet for det, slik jeg gjorde nå også. Men som du sier var det dårlig tid i seg selv som bidro til den dype reflekteringen uteble.

Masse lykke til, og krysser fingrene for deg (0:

Gjest Misfornøyd med D
Skrevet

Hei igjen, jeg har nå fått vurderingen av min oppgave. Oppgaven var delt i 3 med, a, b og c. Oppgave a utgjør 60%, b og c 20%.

Tilbakemeldigen sa at jeg som du hadde utdypet for lite og at språket ikke er godt nok i oppgave a som essay tilsier. Oppgave b mener sensor jeg har brukt for mye sitater og dermed ikke er tilfredstillende. Oppgave c anses som tilfredstillende. Konklusjon: a og c er sterkere besvarelse enn b, som dessverre trekker oppgaven ned i karakter.

Ser nok svakheter med min oppgave, men føler fortsatt det ikke er helt riktig vurdert. Er jo litt synd at oppgave b på 20% trekker ned karakteren for a og b. Burde hatt en c etter min mening. Arbeidskrav jeg har hatt før har jeg fått gode tilbakemeldinger på av faglærer, og den samme fremgangsmåte har jeg brukt i oppgaven. Dog har jeg hatt en annen sensor som er spesialist på essayskriving som oppgaven bygges på, og dermed nok er mye mer kritisk enn min faglærer.

Nå er jeg i villrede om jeg tør klage??

Hvordan går det med deg og klagen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...