Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei venninne av meg har bipolar lidelse og går på medisin for dette. Nå har hun fått beskjed om at hun må ha tillatelse fra fylkeslegen for å kjøre opp. Hun ble avvist på trafikkstasjonen da hun skulle ta teoriprøven, fordi hun ikke hadde fått denne tillatelsen enda.

Jeg var med henne da hun var og skulle få dette papiret. Det var for en måned siden, og hun fikk beskjed om at dette skulle ikke vær noe problem i det hele tatt. Hun har enda ikke fått tatt prøven...

Er reglene virkelig så strenge? Hvem hadde sagt til de på trafikkstasjonen at hun ikke var godkjent for å kjøre opp? Hun har ikke merket noe til sykdommen etter at hun begynte på medisin, og har brukt den i flere år.

Videoannonse
Annonse
Gjest Dalmeny
Skrevet

Dette skjønner jeg ikke. Har hun krysset av for at hun har en alvorlig sinnslidelse i skjemaet? Ellers så er det jo fastlegen som skal skrive en erklæring om medisiner man går på. Det skal vel holde det?

skjønner ikke helt.

Skrevet

Dette skjønner jeg ikke. Har hun krysset av for at hun har en alvorlig sinnslidelse i skjemaet? Ellers så er det jo fastlegen som skal skrive en erklæring om medisiner man går på. Det skal vel holde det?

skjønner ikke helt.

Ja, hun har fått attest fra fastlegen på at hun bruker den og den medisinen, men det ble ikke godtatt på trafikkstasjonen. Hun fikk beskjed om å søke hos fylkeslegen.

Gjest Dalmeny
Skrevet

Ja, hun har fått attest fra fastlegen på at hun bruker den og den medisinen, men det ble ikke godtatt på trafikkstasjonen. Hun fikk beskjed om å søke hos fylkeslegen.

Kanskje det er noen medisiner som gjør at en må søke via fylkeslegen?. Men det høres rart ut. Vet du hvilke medisiner hun går på?

Skrevet

De vil vel være på den sikre siden, tror du ikke det ?

Skrevet

Kanskje det er noen medisiner som gjør at en må søke via fylkeslegen?. Men det høres rart ut. Vet du hvilke medisiner hun går på?

Nei, husker ikke hva det het...

Gjest Dalmeny
Skrevet

Nei, husker ikke hva det het...

Lithium , Lamictal Seroquel, Haldol?

vet du om hun er bipolar 1 eller 2? har hun hatt noen psykoser eller manier?

Skrevet

bipolar 2...hun has aldri hatt noen psykose og jeg veit bare det ikke er lamictal. Søstra mi fikk ikke kjøre opp da hun gikk på det, men hun hadde epilepsi.

Gjest Dalmeny
Skrevet

bipolar 2...hun has aldri hatt noen psykose og jeg veit bare det ikke er lamictal. Søstra mi fikk ikke kjøre opp da hun gikk på det, men hun hadde epilepsi.

orferill

Skrevet

bipolar 2...hun har aldri hatt noen psykose og jeg veit bare det ikke er lamictal. Søstra mi fikk ikke kjøre opp da hun gikk på det, men hun hadde epilepsi.

Jeg syns bare det tar så lang Tid...

Gjest runa i ullaa
Skrevet

Hun burde ikke ha krysset av for at hun hadde alvorlig sinnslidelse, hun har jo heller ikke det ved bipolar 2.

Jeg tolket egenerklæringen for helse slik at det kun gjalt de med psykoser, noe jeg har fått beskjed om at jeg ikke har, og kjørte opp som vanlig.

bipolar med lappen:D

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hun burde ikke ha krysset av for at hun hadde alvorlig sinnslidelse, hun har jo heller ikke det ved bipolar 2.

Jeg tolket egenerklæringen for helse slik at det kun gjalt de med psykoser, noe jeg har fått beskjed om at jeg ikke har, og kjørte opp som vanlig.

bipolar med lappen:D

Det er korrekt. BP2 er ikke en alvorlig sinnslidelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...