Gå til innhold

Hva gir dere i gave til psykologen?

Anbefalte innlegg

Gjest sommerdråpen
Skrevet

Jeg har aldri gitt gave, men lurer på om jeg skal gjøre det, og hva som er vanlig å gi.

Dere som har gitt noe, hva gir dere? Hva er vanlig å gi?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ikke så gavmild:)
Skrevet

Har aldri tenkt på å gi gave til psykologen min.Er det vanlig? I såfall må det være en blomst når jeg slutter ,som takk for god hjelp.

Gjest huldra31
Skrevet

Har aldri tenkt på å gi gave til psykologen min.Er det vanlig? I såfall må det være en blomst når jeg slutter ,som takk for god hjelp.

Jeg hadde en psykolog en gang som stadig ga meg gaver :- /

Ble litt for personlig.

Et kort med noen ord på er nok :-)

Gjest sommerdråpen
Skrevet

Jeg vet ikke om det er vanlig, men nå spurte jeg de som gir gave, hva de gir.

Gjest Dolores77
Skrevet

Egentlig har ikke behandlere og pleiepersonell lov å ta imot

penger, gaver o.l. fra sine pasienter.

Jeg syns ikke du skal gi psykologen din noe gave.

Kanskje da heller en kake til han/henne og kollegene om det er noe spesielt du vil takke for....

Skrevet

Man er ikke forpliktet til å gi gave som pasient. Terapeuten er heller ingen hvem som helst og forventer ingen gaver. Men tenker du på en gave som avslutning på terapien? Ville ikke gitt noen gaver utenom det. Det synes jeg blir feil

Men da jeg sluttet hos min terapeut etter fire år, så fikk hun et kort med en hilsen på+ en tøyhund. Akkurat det med den tøyhunden var fordi hun sa at hun var veldig glad i hunder. Derfor ville jeg være litt humoristisk. Det er jo ikke alle psykologer som får en tøyhund i gave, hvis de i det hele tatt får en gave.

Gjest sommerdråpen
Skrevet

Man er ikke forpliktet til å gi gave som pasient. Terapeuten er heller ingen hvem som helst og forventer ingen gaver. Men tenker du på en gave som avslutning på terapien? Ville ikke gitt noen gaver utenom det. Det synes jeg blir feil

Men da jeg sluttet hos min terapeut etter fire år, så fikk hun et kort med en hilsen på+ en tøyhund. Akkurat det med den tøyhunden var fordi hun sa at hun var veldig glad i hunder. Derfor ville jeg være litt humoristisk. Det er jo ikke alle psykologer som får en tøyhund i gave, hvis de i det hele tatt får en gave.

Jeg VET at det ikke er nødvendig å gi gave og så videre:-)

Jeg bare lurte på hva som gis vanligvis av den tydeligvis minoriteten som gir f.eks sommergave eller julegave.

Skrevet

Jeg VET at det ikke er nødvendig å gi gave og så videre:-)

Jeg bare lurte på hva som gis vanligvis av den tydeligvis minoriteten som gir f.eks sommergave eller julegave.

Forslag: blomst, bok, cd e.l.

Det finnes små bøker med sitater som mange synes er hyggelig å få.

Skrevet

Du må huske at det de gjør er en jobb de blir betalt for, og jeg tror den beste gaven du kan gi er at du gir utrykk for at de har vært til hjel for deg.. Ellers kan en bare si takk, vanlig høflighet.

Gjest anonym for anledningen
Skrevet

I utgangspunktet ingen ting. Jeg gav en gang en kopi av masteroppgaven min, men det er mulig h*n bare la den i mappa...

Gjest anonym for anledningen
Skrevet

I utgangspunktet ingen ting. Jeg gav en gang en kopi av masteroppgaven min, men det er mulig h*n bare la den i mappa...

Ikke en kopi selvfølgelig, men et eksemplar.

Gjest Ikke så gavmild:)
Skrevet

Jeg vet ikke om det er vanlig, men nå spurte jeg de som gir gave, hva de gir.

Beklager det spørsmålet, ble bare litt nysgjerrig.

Gjest huldra31
Skrevet

Jeg ga fastlegen min en kartong med egg en gang. Ha ha.

Men følte meg jævlig dum der jeg satt på venterommet med en eggkartong i fanget, tenkte ikke på å ta den i en pose.

Har høns og drukner av og til i egg. Han takket og bukket for dem.

Gjest anonym for anledningn
Skrevet

Men følte meg jævlig dum der jeg satt på venterommet med en eggkartong i fanget, tenkte ikke på å ta den i en pose.

:)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg elsker min psykiater svært høyt, for slike varme følelser har jeg nok aldri hatt for noen før.

Jeg gir gaver, både til jul, sommer, kanskje påske og nå skal jeg gi en etter sommeren, mest fordi jeg kom på noe som jeg tror min psykiater trenger.

Jeg gjør det ikke fordi jeg må, jeg gjør det fordi jeg har lyst fordi jeg stadig tenker på min psykiater og vil dele mine gleder og livets gleder med henne. Derfor er bøker, klassisk musikk, blomster, økologiske produkter, kort, humor, film osv ting jeg gjerne vil overøse min psykiater med.

Men jeg har en psykiater som lærer meg mye, om livets realiteter, om ekteskap, om å være mor, bestemor, hagearbeide, venner, mat , ansvar, og selfølgelig forteller meg om asperger syndrom og bekrefter at hun ikke et sekund er i tvil om den diagnosen. Hun er den som kjenner meg best, som forstår meg og hva er vel da mer naturlig enn at jeg vil dele gleder med henne.

Jeg elsker min psykiater og det er fint å kjenne et menneske som jeg kjenner min psykiater, selv sier min psykiater, "Jeg vet jeg åpner dører for deg inn til verden", det er vakkert sagt.

Jeg vet hvor hun er til og med i sommerferien vet jeg ferieplanene da er jeg lykkelig og trygg og jeg tenker på hvor hyggelig min psykiater har det akkurat nå ved the baltik Sea.

Gjest god kveld
Skrevet

Pasienter skal vel ikke gi gave til sine behandlere.

Gjest spenol(1)
Skrevet

Ja det er jo sånne spesielle gaver man blir husket for ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...