Gå til innhold

Bytur når man er paranoid

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten paranoid
Skrevet

Det er et slit! Jeg tenker hele tiden på at andre mennesker misliker og dømmer meg. Hvordan kan jeg bli helt kvitt denne tankegangen?

Videoannonse
Annonse
Gjest det hjelper
Skrevet

Hør med legen din om du kan få litt anti-psykotika :)

Gjest Sliten paranoid
Skrevet

Hør med legen din om du kan få litt anti-psykotika :)

Har forsøkt Risperdal i en lav dose før, finnes det noe mer potent anti-psykotika?

serenity777
Skrevet

Har forsøkt Risperdal i en lav dose før, finnes det noe mer potent anti-psykotika?

Det kommer litt ann på hva som er grunnen til att du tror folk ser ned på deg, om det kommer av dårlig selvbilde, eller irrasjonell frykt. Ofte er det og en blanding.

Men potente antipsykotiske medisiner finnes det mange av.

Gjest Sliten paranoid
Skrevet

Det kommer litt ann på hva som er grunnen til att du tror folk ser ned på deg, om det kommer av dårlig selvbilde, eller irrasjonell frykt. Ofte er det og en blanding.

Men potente antipsykotiske medisiner finnes det mange av.

Dårlig selvbilde pga. ingen venner, og en irrosjonal frykt for mennesker genrelt.

Skrevet

Jeg garanterer deg om du hadde gått forbi på gaten hadde jeg ikke tenkt en eneste negativ tanke om deg! Om du ikke hadde gjort noe ekstremt rart.

Tenk at disse tankene er berre tul, vas og du selv!

Hadde du smilt til meg også, noe fremmede også gjør, så hadde jeg smilt tilbake :-)

Skrevet

Dårlig selvbilde pga. ingen venner, og en irrosjonal frykt for mennesker genrelt.

Det stod en artikkel om paranoia i psykisk helsebladet for en tid tilbake. Rådet som ble gitt var å skaffe seg et sosialt nettverk, dvs. starte med å skaffe deg noen gode venner som du trives med. Jeg kan selv slite med slike tanker, men merker at det hjelper å møte folk man kan bli venner eller kjæreste med. Da får man liksom mer sosial trygghet når man går ute blant folk. Tenk også at folk ser bare på utsiden og vil bare reagere hvis du oppfører deg unormalt. Så lenge du oppfører det normalt er det ingen grunn til at de skal mislike deg. En psykiater sa til meg en gang at folk er mest opptatt av seg selv. En psykolog sa at man skulle ikke være så opptatt av de andre. Sosialt nettverk tror jeg er viktigere enn medisiner. Et annet råd er å ha et mål når du går ute; f.eks. noe du skal se etter i butiker evt. kjøpe, ta med deg et blad eller en bok når du sitter på cafe, spise middag ute eller lage andre mål med aktiviteten din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...