Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest balanse
Skrevet

Hvor hardt skal psykiatrisk pasienter prøve??

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

5,66?

Gjest winda
Skrevet

Man skal prøve så mye som formen tillater. Jeg tror at hver enkelt må lære å kjenne på seg selv hvor mye man kan tåle. Mener ikke man skal gi opp etter å ha prøvd en gang, men det finnes jo en grense.

Tror man også må være litt kreativ i forhold til valg av yrke. Hvis f.eks stress er problemet så må man finne noe som ikke er så stressende. Dette er jo vanskelig da, siden de fleste yrker gir endel stress.

Psykisk syke er jo ulike, har ulike diagnoser og problemer, så litt vanskelig å svare helt konkret.

Flimmer1365381250
Skrevet

5,66?

Jeg trodde svaret alle lette etter var 42...

Gjest winda
Skrevet

5,66?

På en skala fra 1-10, eller 1-100? :-)

Skrevet

På en skala fra 1-10, eller 1-100? :-)

På en skala fra 1 - 5,66, antar jeg han mener. På en skala fra 1- 10 vil Nav at man skal helt opp på 89,6 før man på nåde får innvilget uførestønad.

Skrevet

På en skala fra 1 - 5,66, antar jeg han mener. På en skala fra 1- 10 vil Nav at man skal helt opp på 89,6 før man på nåde får innvilget uførestønad.

Med "halve" nasjonen på trygd snart, tror jeg ikke at NAV er så vanskelige som folk skal ha det til.

Skrevet

Med "halve" nasjonen på trygd snart, tror jeg ikke at NAV er så vanskelige som folk skal ha det til.

Har du prøvd? En ting er på komme inn i systemet, sosialstønad eller AAP. Men har du prøvd å få uførestønad?

Skrevet

Og forresten: NAV har blitt svært mye verre de siste årene.

Skrevet

Har du prøvd? En ting er på komme inn i systemet, sosialstønad eller AAP. Men har du prøvd å få uførestønad?

''Ved utgangen av desember 2009 var 11,1 prosent av befolkningen i alderen 18–67 år uføre, noe som er en vekst på 0,1 prosentpoeng fra samme tid i 2008. 24 prosent av kvinnene og 15 prosent av mennene er delvis uføre og har en gradert ytelse. ''

''Ved utgangen av desember 2009 var 346 239 personer uføre. Det er nærmere 7 000 flere enn i november 2008, og tilsvarer en økning på 2,1 prosent. ''

Kilde: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/stadig-flere-registrert-som-ufoere-3127716.html

Hvis over 11% av befolkningen (omtrent 1 ut av 9) mellom 18-67 år er ufør, så er det åpenbart ikke noen umulighet. Hvorvidt det er den "riktige 11%" som er ufør er en annen diskusjon.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg trodde svaret alle lette etter var 42...

Men hva var spørsmålet?

:- )

Flimmer1365381250
Skrevet

Men hva var spørsmålet?

:- )

Jeg tror aldri de ble enige. Kanskje Sør vet?

Skrevet

Og forresten: NAV har blitt svært mye verre de siste årene.

Antall uføre fortsetter å øke, så hvordan kan de ha blitt "verre"?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg tror aldri de ble enige. Kanskje Sør vet?

Sør vet nok. Vet ikke han alt?

Skrevet

Med vennlig hilsen

Alt med Nav har blitt verre. Har du prøvd? Men nå skal jeg legge meg, må tidlig opp i morgen. Det er sikkert noen andre som kan svare deg. Natta din gjøk.

Flimmer1365381250
Skrevet

Sør vet nok. Vet ikke han alt?

Mye mulig. Han vet ihvertfall litt om pdf-dokumenter. Og det er nok ganske nyttig å kunne :) Utenom det har jeg ikke fulgt så nøye med.

Skrevet

Nei, jeg har aldri søkt uføretrygd, jeg leser bare statistikken. Men jeg forstår at de som er for syke til å jobbe, føler at de må kjempe med nebb og klør i et system som føles mistenksomt. Dessverre er det noen som greier å gå hele prosessen, tross det egentlig kunne ha jobbet. Jeg tror de fleste på trygd er reelle, men har ikke tro på at vi er mye sykere enn andre nasjoner.

Skrevet

''Ved utgangen av desember 2009 var 11,1 prosent av befolkningen i alderen 18–67 år uføre, noe som er en vekst på 0,1 prosentpoeng fra samme tid i 2008. 24 prosent av kvinnene og 15 prosent av mennene er delvis uføre og har en gradert ytelse. ''

''Ved utgangen av desember 2009 var 346 239 personer uføre. Det er nærmere 7 000 flere enn i november 2008, og tilsvarer en økning på 2,1 prosent. ''

Kilde: http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/stadig-flere-registrert-som-ufoere-3127716.html

Hvis over 11% av befolkningen (omtrent 1 ut av 9) mellom 18-67 år er ufør, så er det åpenbart ikke noen umulighet. Hvorvidt det er den "riktige 11%" som er ufør er en annen diskusjon.

Med vennlig hilsen

Og så glemmer de de nå 90 000 uføretrygdede som står i kø på arbeidskontoret fordi de ønsker seg jobb og er fullt i stand til å jobbe.

Gjest Nord for sør
Skrevet

Med vennlig hilsen

Samfunnet blir verre og verre, derav flere på trygd. Tenkt på det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...