Gå til innhold

Hodepine, hallusinasjoner

Anbefalte innlegg

Gjest Alan21
Skrevet

Etter en kraftig bilulykke på 120 km i timen kjørte jeg rett inn i tunnelen og traff veggen ved venstre side av bilen der jeg sat, bilen snurret rundt 2 ganger, 360 grader og deretter ble den kastet rundt ca. 60 meter men jeg ble ikke fysisk skadet. 2 dager etter ulykken begynte lyder å høres annerledes ut enn det de egentlig er, hørte også andre lyder som ikke skulle vært der, som hallusinasjon. Synet mitt begynte å se lys som ikke skulle vært der heller. Ble kvalm, følelsene ble annerledes, begynte å ha vanskeligheter å tenke, å snakke, å se på ting. Når jeg så på noe så kjentes det som øynene mine ble klistret til den tingen jeg så på og klødde kraftig in i øynene, når jeg hørte lyder gjøre det vondt in hodet, det var nesten som å stikke in kniv inn i hjernen. Fikk balanse problemer over kroppen, Store hukommelse problemer, strekninger i hjernen og stikkinger. Har oppsøkt faslegen min om dette og han henviste meg til nevrolog og spyskiater fordi han ville ikke selv gi resept for medisin mot hallusinsjsoner. Og idag møtte jeg opp hos psykiateren og hun sa dette skyldes depresjon, noe som hørtes ubehagelig og uprofesjonelt ut. Nevrologen mente dette kan skyldes migrene og gikk på migrene tabletter en stund uten resultat. Har tatt MR, EEG, Spinal punksjon og disse viser ikke noe heller. Jeg vet ikke hvor jeg skal gå for å få hjelp. Tenker å prøve leger i ENGLAND.

Videoannonse
Annonse
Gjest webraq
Skrevet

Det kan høres ut som om du har en variant av post-whiplash.

''Hva er post-whiplashsyndromet?

Post-whiplashsyndromet er en sekk av symptomer som forbindes med ulykken. Vanligst er kroniske plager med hodepine, svimmelhet og balanseproblemer, svikt i visse kognitive funksjoner slik som konsentrasjon og hukommelse, samt psykiske plager. Behandlingen av slike plager er vanskelig og omstridt. Det finnes det dessverre ingen oppskrift, men både fysioterapi, akupunktur, kiropraktikk og anestesi prøves med varierende hell.''

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...