Gå til innhold

Teltlivets gleder :-/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på telttur med venninne og fleire barn. Etter en halvtime begynte ryggen å verke, så slo bålrøyken inn i teltet for fullt, 7-åringen snorker i soveposen, myggen surrer og måkene skråler :-(

Nå kryper kondensen oppover teltveggene så jeg vurderer å ligge søvnløs her uten data..

Alt for barna, men innser at jeg er for gammel for teltlivets gleder :-/ (Max 2 døgn, tror jeg - gjeeesp)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angustia

10

• mariaflyfly

2

• ShitDiddelyDo

2

• EnolaGay

1

mariaflyfly
Skrevet

Modige kvinne.

Aldri i livet om jeg hadde begitt meg ut på telttur overhodet,..

;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke om verden går framover eller bakover, men du sitter altså i et telt, langt til skogs mens myggen spiser på deg, og skriver på dol.

Nå skal jeg ikke skryte på meg å være noen villmarkens sønn selv, jeg sover ingen steder hvor det ikke finnes innlagt vann og dass med nedtrekksmuligheter, men jeg tror selve essensen med en teltur er å unngå teknologiske dingster. ;)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg vet egentlig ikke om verden går framover eller bakover, men du sitter altså i et telt, langt til skogs mens myggen spiser på deg, og skriver på dol.

Nå skal jeg ikke skryte på meg å være noen villmarkens sønn selv, jeg sover ingen steder hvor det ikke finnes innlagt vann og dass med nedtrekksmuligheter, men jeg tror selve essensen med en teltur er å unngå teknologiske dingster. ;)

''jeg sover ingen steder hvor det ikke finnes innlagt vann og dass med nedtrekksmuligheter''

Legg til elektrisitet og dusj, så er jeg helt på nett med deg her.

Skrevet

Modige kvinne.

Aldri i livet om jeg hadde begitt meg ut på telttur overhodet,..

;)

Takker og bukker, skal sitere den for 7-åringen imorra.

Nå drypper det av "veggene" her, og jeg blir nok et offentlig skue når jeg kravler ut av teltet imorra - au, ryggen...

Skrevet

Haha, så enig! Hadde det enda vært ei hytte i ødemarka med utedass, men her snakker vi TELT! Min eineste lille trøst var å snike lap-top'en i bagasjen - have mercy, please?!!?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Aa nei, det var slik det var ja. Jeg har sagt at jeg kan bo i telt i aar, bare han blir med meg til vestlandet. Han elsker teltlivet. jeg liker det ikke.

Jeg har nektet ligge i telt de siste aarene, etter aa ha fartet land og strand rundt med telt den gang vi fremdeles var nyforelsket.

Mygg, fuktig teltduk, fuktige klaer, tissing i gresset og alt det der. Er nok for gammel jeg ogsaa, men skal vel overleve. Haaper paa sol og finvaer. Ha en fin ferie:)

Skrevet

Aa nei, det var slik det var ja. Jeg har sagt at jeg kan bo i telt i aar, bare han blir med meg til vestlandet. Han elsker teltlivet. jeg liker det ikke.

Jeg har nektet ligge i telt de siste aarene, etter aa ha fartet land og strand rundt med telt den gang vi fremdeles var nyforelsket.

Mygg, fuktig teltduk, fuktige klaer, tissing i gresset og alt det der. Er nok for gammel jeg ogsaa, men skal vel overleve. Haaper paa sol og finvaer. Ha en fin ferie:)

Takk for det og det samme til deg!

Joda, det er fint med bading, naturopplevelser og bålkos. Men akkurat nå står bålosen inn i teltet, kondensen råder og jeg må snart tisse "i gresset", les: hoggormbitt i rumpa..

Negativ telthilsen fra

Gjest glad i friluftsliv
Skrevet

Takker og bukker, skal sitere den for 7-åringen imorra.

Nå drypper det av "veggene" her, og jeg blir nok et offentlig skue når jeg kravler ut av teltet imorra - au, ryggen...

Tenk så deilig det blir i morgen å våkne til sola som titter frem og høre småfuglene som nettopp har våknet! Så løper du barbeint i duggfriskt gress for å gå på do, før du lister deg tilbake i soveposen igjen.

Klapp igjen laptopen og lytt til skogens ro i stedet. :-)

Skrevet

Tenk så deilig det blir i morgen å våkne til sola som titter frem og høre småfuglene som nettopp har våknet! Så løper du barbeint i duggfriskt gress for å gå på do, før du lister deg tilbake i soveposen igjen.

Klapp igjen laptopen og lytt til skogens ro i stedet. :-)

Takk for positivt innlegg!

Akkurat nå tenker jeg nemlig slik: Vi våkner til fuglekvitter kl 5, så står sola på teltet så vi ikke orker å være der mer, og så må jeg tisse med fare for hoggormbitt :-(

Men det blir deilig å løpe (??) ut og ta et morgenbad, nyte bålkaffe og se glade unger!

Logger av i naturens "fred", natta!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Haha, så enig! Hadde det enda vært ei hytte i ødemarka med utedass, men her snakker vi TELT! Min eineste lille trøst var å snike lap-top'en i bagasjen - have mercy, please?!!?

Jeg dømmer ikke. Hadde det vært meg hadde jeg ikke bare sniki laptopen med i sekken, men også dusj og dass.

Gjest togli
Skrevet

Det eneste som kunne fått meg med på telttur er en invitasjon fra en kjekkas jeg var dødsforelska i, og teltet måtte slåes opp ved et vann der vi kunne nakenbade helt alene ;-P

Teltturer har sin sjarm - om man legger en ekstrem godvilje til...

Du har min dypeste medfølelse :/

Gjest beentheredonethat
Skrevet

Telt er greit så lenge det er sol og varmt og at en ligger skyggefullt til,

og ikke i nærheten av en maurtue eller masse saksedyr usjjjjjjj

Husker et sted vi lå, hver natt måtte pappaen inn og fjerne saksedyrene som krøp inn i teltet. En annen gang var vi invadert av maur, fant ut at vi hadde campet rett ved en diger maurtue, ikke særlig lurt... tissemaur var det og :)

Og en annen gang hadde vi parkert på en flat mark i Sverige, rett under sola, tenkte jo ikke over det på kvelden, men våknet kl 6 om morgenen, sola hadde alt varmet og det var sikkert 60 grader i teltet føltes det som, jeg fikk helt panikk og måtte ut, følte jeg ikke fikk puste puuuuuuuuh, da var det mer behagelig på en campingplass i Danmark, der var det noen skyggefulle trær, og det var god standard på campingplassen, ikke for tett med telt, der var butikk i nærheten og basseng de som ville kunne benytte seg av og godt sanitæranlegg.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Takk for det og det samme til deg!

Joda, det er fint med bading, naturopplevelser og bålkos. Men akkurat nå står bålosen inn i teltet, kondensen råder og jeg må snart tisse "i gresset", les: hoggormbitt i rumpa..

Negativ telthilsen fra

Hvordan har natten vært? Sovet godt? :-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det eneste som kunne fått meg med på telttur er en invitasjon fra en kjekkas jeg var dødsforelska i, og teltet måtte slåes opp ved et vann der vi kunne nakenbade helt alene ;-P

''Det eneste som kunne fått meg med på telttur er en invitasjon fra en kjekkas jeg var dødsforelska i, og teltet måtte slåes opp ved et vann der vi kunne nakenbade helt alene ;-P''

Slik vårt teltliv startet ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

''Det eneste som kunne fått meg med på telttur er en invitasjon fra en kjekkas jeg var dødsforelska i, og teltet måtte slåes opp ved et vann der vi kunne nakenbade helt alene ;-P''

Ah, så det er dere som skriver selvopplevde historier til Cupido? ;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ah, så det er dere som skriver selvopplevde historier til Cupido? ;)

Ja, men ikke si det til noen :)

Neste historie kommer i august:)

Gjest togli
Skrevet

Ohoho...herlig :))

Gjest togli
Skrevet

Ja, men ikke si det til noen :)

Neste historie kommer i august:)

Din også?? Min kommer i september - må bare oppleve den først ;-P

Gjest Glennleif
Skrevet

Du er herved invitert! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...