Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Psykopati kan enkelt defineres som unionen av narsissisme og antisosialitet.

Når en omgås enkelte narsissister kan tankene om psykopati lett komme. Slik sett er spørsmålet ditt meget forståelig.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Da har jeg ikke en feil følelse når min mor for meg fremstår som svært psykopatisk. Jeg har lite kontakt med henne, med støtte fra min mann, men hun hadde vist en narsisistisk personlighetsforstyrrelse kunne Ullevål bekrfte , men jeg får ikke utskrift fra de delene av journal som omhandler deres observasjon av henne. Dette etterlater et hull, derfor har det blitt mye tanker av det, men psykiateren var snill og leste opp deler av journalen som hun ikke kunne gi meg kopi av. Hadde jeg hatt med meg diktafonen ville jeg hatt det ordrett, men det hadde vel antageligvis ikke vært okey.

Psykiateren sa, " At din mor hadde en narsisistisk personoghetsforstyrrelse kan jeg nok bekrefte, du har klart deg meget godt og det skal du være glad for". Hun sa mye mer, men jeg husker ikke alt.

Jeg har fått råd om å holde meg vekk fra henne, noe som kjennes som et godt råd for jeg blir svært forvirret i hennes nærver, da jeg ikke finner noen logikk i det hun sier, når jeg setter det sammen etterpå.

Hun sier også mye rart sier min mann som gjør meg forvirret og som etterpå må forklares av min psykiater eller min mann. hun er med andre ord veldig manipulrende og virkelig på grensen til psykopatisk.

Jeg følte selv jeg hadde fått mine problemer som følge av dette, men det har jeg vist ikke, de skyldes utelukkende asperger syndrom. Og det er nok riktig, det ser jeg nå, men det så jeg ikke først. asperger syndrom har således beskyttet meg mot traumer, så noe er det altså godt for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...