Gå til innhold

Støtte til hårfjerning

Anbefalte innlegg

Gjest Hairy Mary

Jeg har alltid hatt en god del kroppshår, spesielt på leggene. Svart og stritt er det også, men før jeg fikk barn, var det til å leve med.

Etter tre svangerskap er det ikke bare leggene som er hårete. Håret i skrittet vokser ca. 10 cm nedover lårene, og også oppover mot navlen. Brukbare måter å fjerne det på har jeg ikke funnet, barberer jeg er det tilbake i løpet av _timer_, krem tar det for en dag eller to, men da må det vokse ut ordentlig før jeg kan behandle det igjen, og voksbehandling har jeg ikke tort, men på leggene fungerer det omtrent som krem.

Med andre ord - jeg kan ikke vise meg i badedrakt ! Litt upraktisk når jeg ha små barn som gjerne vil bade, og en mann med vannskrekk.

Jeg har begynt å se på permanente metoder, som laser og elektrolyse. Men det er jo veldig dyrt. Hvor ille må det være før jeg kan få noe økonomisk hjelp til dette ? Hvilken metode anbefaler du ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34959-st%C3%B8tte-til-h%C3%A5rfjerning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Sjenerende hårvekst kan begrenses med laserbehandling eller elektrolyse. Foreløpig får man ikke økonomisk støtte til laserbehandling, men man kan delvis få refundert utgifter til elektrolyse Elektrolyse innebærer at hudpleieren ved hjelp av en strømførende nål brenner vekk de hårproduserende cellene i huden. Metoden er tidkrevende og noe kostbar. Derfor er den best egnet til å fjerne hår på et mindre hudområde som for eksempel overleppen eller haken.

Trygdekontoret kan yte økonomisk bidrag til slik behandling dersom du har spesielt kraftig hårvekst. Hvis du ønsker å søke om støtte, bør du legge ved en anbefaling fra hudlege. Dersom det ikke finnes en slik lege i rimelig nærhet av der du bor, kan trygdekontoret akseptere tilsvarende attest fra en allmennpraktiserende lege. For å være på den sikre siden bør du vente med hårfjerningen inntil trygdekontoret har vurdert søknaden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...