Gå til innhold

Endelig kan jeg senke skuldrene :-)

Anbefalte innlegg

Gjest tidligere rådløs
Skrevet

Hei

Jeg er en doler som har skrevet en del her inne anngående frustrasjon og liten forståelse fra NAV systemet.

Derfor er gleden stor når jeg etter 6 år på attføringer og diverse tiltak endelig opplever å få forståelse for mine problemer psykisk.

Jeg har mått stå på og fungert som min egen advokat og det har kostet meg mye slit og krefter som jeg gjerne skulle ha brukt på andre ting en NAV .Jeg har hatt flere diagnoser b.l.a diagnosen Borderline,heldigvis var det ikke nok holdepunkter for å oprettholde denne diagnosen under siste utredning hos DPS.

Ny diagnose ble satt til Engstelig Unnvikende personlighetsforstyrrelse og perioder med depresjon.

Jeg er nå ferdig utredet hos DPS og NAV kommer til å innvilge meg varig 60% ufør med fordelsberegning som ung ufør.

Så det vil si att alt jeg har slitt for de siste årene endelig ga uttelling,rådgivende lege hos nav ga meg ikke medhold sist gang jeg søkte,men nå sente jeg ved ett brev sammen med søknaden om uførpensjon hvor jeg påpekte det jeg mente var åpenbare feil i den siste vurderinge rådgivende lege ga,det lønte seg tydligvis for meg.

Så endelig kan jeg senke skuldrene og leve livet og jobbe det jeg klarer....

Det er frustrende å se att NAV krever så mye av sine brukere att folk blir sykere av å være i nav systemet...det preget livet mitt i mange år og vil gjøre det livet ut,men jeg seiret til slutt og er stolt over att jeg kan klare å jobbe noe....for meg er det uvesentlig hva andre mener om uførepensjon,jeg vet att skal jeg ha livskvalitet å fungere noe i jobb er dette det eneste som vil fungere for meg....

Hurra-Hurra

Videoannonse
Annonse
Gjest Nerda
Skrevet

Det var en tung historie, men med en kjempefin slutt!! Synd det måtte bli så mange tungrodde kapitler imellom begynnelsen og slutten. NAV systemet er ikke enkelt. Jeg har sevl vært heldig på akkurat det med trygdesaker, men på andre punkter har jeg også vært en del i krig med NAV. Men sånn er nå dette her. DESSVERRE.

Mitt personlige tips når man søker på noe som helst fra NAV er å selv skrive en så god og utfyllende egenuttalelse/begrunnelse som mulig, på eget ark - flere sider om det blir det. Det gjør hele søknaden med tilhørende legeerklæringer sterkere. Det er lov å smøre på litt, men helst ikke ljuge. Og for all del, ikke alle liker fiskepuddig og ikke alle synes det er lett å skrive begrunnelser for søknader. Gjør ditt beste. Det er vitktigst. Jeg pleier å dumpe ganske laaange søknader på NAV, men det er slik jeg er. Men man må bruke de ordene man har, og bruke de best mulig.

Jeg ønsker deg lykke til videre nå som du har fått en løsning du er tillfreds med :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...