Gå til innhold

Alkoholforbruk

Anbefalte innlegg

Gjest yfhj22
Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 22år som lurer på noe i forhold til alkohol. Jeg drikker ca 2-3 ganger i mnd, ofte så skjer det at jeg blir alt for full, når jeg først har startet "festen" så er det akkurat som om jeg bare heller innpå, altså at jeg ikke har kontroll på hvor mye jeg drikker. jeg forandrer også oppførsel en del, (eksempel: Jeg blir veldig uredd, jeg kan gå hjem alene midt på natten, dette ville jeg aldri gjort i edru tilstand, Jeg kan også bli litt tøff i trynet, noe som jeg ellers ikke er). Det skal altfor mye drikke til, før jeg blir dårlig. Jeg får også ofte blackout. Jeg synes dette er vanskelig, fordi jeg ikke har denne "innebygde stoppknappen". Dagen derpå blir jeg ofte urolig og likeglad, noen ganger deprimert. Jeg er ellers en glad og positiv jente, så det er synd at jeg ikke kan håndtere alkoholen på riktig måte. Hva kan jeg gjøre? Takk for råd og tips! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest noway!
Skrevet

du kan be foreldrene dine hente deg om kvelden eller slutte drikke

Skrevet

Obviously slutte å drikke.

Men ettersom dette synes å være like "vanskelig" eller uaktuelt som å klatre K2, i den grad at alle som foreslår det åpenbare er idioter.

Så får du rett og slett bestemme deg for at fem øl og en drink (for eksempel) er det du skal ha den kvelden og NO MORE. Og så gå over til å drikke vann.

Eller så blir vel alternativet å leie " barnevakt" hver gang du skal ut.

Skrevet

Obviously slutte å drikke.

Men ettersom dette synes å være like "vanskelig" eller uaktuelt som å klatre K2, i den grad at alle som foreslår det åpenbare er idioter.

Så får du rett og slett bestemme deg for at fem øl og en drink (for eksempel) er det du skal ha den kvelden og NO MORE. Og så gå over til å drikke vann.

Eller så blir vel alternativet å leie " barnevakt" hver gang du skal ut.

Blackout er vel det mest bekymringsfulle synes jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...