Gjest PTSD Skrevet 3. juli 2010 Skrevet 3. juli 2010 Jeg har depresjon og PTSD. Det har gått ca 6 mnd før jeg kunne begynne å bearbeide. De første tre var preget av lavt energinivå, skvettenhet, og jeg var HYPERSENSITIV. Små slemme ting, som et skadet dyr på TV opplevdes som for sterkt. Kan du si noe om den type reaksjoner NHD ? Hvorfor så hypersensitiv på bagateller ? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juli 2010 Skrevet 3. juli 2010 Hvorfor? Det er ofte en del av syptombildet ved PTSD. Det forklares med at etter en særdeles sterk opplevelse, vil kroppen og psyken komme i en slags vedvarende alarmberedskap. I en slik alarmberedskap vil selv det minste stimuli utløse en reaksjon - en reaksjon som er overdreven i forhold til stimuli. 0 Siter
Gjest kjedelig opplysende. Skrevet 3. juli 2010 Skrevet 3. juli 2010 Hvorfor? Det er ofte en del av syptombildet ved PTSD. Det forklares med at etter en særdeles sterk opplevelse, vil kroppen og psyken komme i en slags vedvarende alarmberedskap. I en slik alarmberedskap vil selv det minste stimuli utløse en reaksjon - en reaksjon som er overdreven i forhold til stimuli. Beklager at jeg henger meg på deg så sent på kvelden, men du svarer egentlig ikke på spørsmålet. 0 Siter
Olav Femte Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Men dette er de fleste symptomene på PTSD. 0 Siter
Gjest PTSD Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Hvorfor? Det er ofte en del av syptombildet ved PTSD. Det forklares med at etter en særdeles sterk opplevelse, vil kroppen og psyken komme i en slags vedvarende alarmberedskap. I en slik alarmberedskap vil selv det minste stimuli utløse en reaksjon - en reaksjon som er overdreven i forhold til stimuli. Takker. Det var opplysende. 0 Siter
ink1365380698 Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Men dette er de fleste symptomene på PTSD. Hva er egentlig PTSD 0 Siter
Gjest fra bergen Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Hva er egentlig PTSD Posttraumatisk stresslidelse. 0 Siter
Gjest stresslidelse Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Hva er egentlig PTSD en sykdom som traumepasienter får 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.