Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har depresjon og PTSD.

Det har gått ca 6 mnd før jeg kunne begynne å bearbeide. De første tre var preget av lavt energinivå, skvettenhet, og jeg var HYPERSENSITIV.

Små slemme ting, som et skadet dyr på TV opplevdes som for sterkt.

Kan du si noe om den type reaksjoner NHD ? Hvorfor så hypersensitiv på bagateller ?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvorfor? Det er ofte en del av syptombildet ved PTSD.

Det forklares med at etter en særdeles sterk opplevelse, vil kroppen og psyken komme i en slags vedvarende alarmberedskap. I en slik alarmberedskap vil selv det minste stimuli utløse en reaksjon - en reaksjon som er overdreven i forhold til stimuli.

Gjest kjedelig opplysende.
Skrevet

Det forklares med at etter en særdeles sterk opplevelse, vil kroppen og psyken komme i en slags vedvarende alarmberedskap. I en slik alarmberedskap vil selv det minste stimuli utløse en reaksjon - en reaksjon som er overdreven i forhold til stimuli.

Beklager at jeg henger meg på deg så sent på kvelden, men du svarer egentlig ikke på spørsmålet.

Skrevet

Men dette er de fleste symptomene på PTSD.

Skrevet

Takker. Det var opplysende.

ink1365380698
Skrevet

Men dette er de fleste symptomene på PTSD.

Hva er egentlig PTSD

Gjest fra bergen
Skrevet

Hva er egentlig PTSD

Posttraumatisk stresslidelse.

Gjest stresslidelse
Skrevet

Hva er egentlig PTSD

en sykdom som traumepasienter får

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...