Gå til innhold

urolig hjerte kun om natten

Anbefalte innlegg

er ei jente på 29 år som sover veldig dårlig om natten pga et hjerte som hopper og spretter så det gjør vondt i brystkassa. så blir det stille i gjen...så stille at jeg lurer på hvor pulsen ble av. så er det på`n igjen. som du sikkert skjønner er dette veldig slitsom når jeg skal opp med 3 barn om morgenen. dette har holdt på i ca 2mnd. kjenner at jeg føler meg utmattet og sliten i kroppen.hva er det som feiler meg. skal til legen min i oktober men lurer på om jeg skal høre om jeg kan komme inn før. hilsen ei som gruer seg til natten!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/34964-urolig-hjerte-kun-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjertteplager som kommer når du er i hvile (som du er om natta?), er ikke farlige. "Bare" gruelig plagsomt. Og det blir jo gjerne verre dess mer enn ligger og uroer seg og lurer på hva som er galt. Hvis det er så ille at du mister nattesøvnen og ikke fungerer normalt på dagtid, kanskje en legetur kan hjelpe..Er du veldig stressa om dagen? Kanskje du trenger å roe ned litt?

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Ariani.

Det er godt mulig at den egentlige årsaken til at ditt hjerte har tendens til ekstraslag er at du er dyktig sliten, at du p.g.a. arbeidspresset med 3 barn ikke har fått hvile nok over lang tid.

Du beskriver en klassisk ekstraslagvirksomhet i et sannsynlig friskt hjerte. Hvis det er slik at dette holder på kontinuerlig er det grunn til å få det registrert. Det kan lett gjøres med en båndspiller som tar opp ditt EKG over et døgn. På den måten kan men få et mål for hvor meget ekstraslagene utgjør, av hvilken karakter de er, og om hjerteaktiviteten forøvrig er normal.

Det er mulig at du kan trenge en eller annen form for medisinering over en kortere periode for at dete skal bli bedre. Be din lege om å ta stilling til dette, og om han/hun mener det er ønskelig med en slik båndspiller-registrering (kalt Holter-monitorering). Hvis du er så plaget synes jeg du burde få legen til å ta stilling til dette før oktober.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...