Gjest pk fora??? Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 har du noen gang i karriern og blant de sikkert tusener av pasienter du har hatt hatt forståelse for utro partnere,finnes gode grunner til utroskap hvis du tørr svare på et 0 Siter
Gjest no zealot Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Folk som har gode grunner for å være utro, har som regel samme gode grunner når det gjelder deg. En gang utro alltid utro. Jeg mener det er gangbart å ha affærer, dersom man fra starten er enig om ett åpent forhold. Hvis man ikke er enig om dette, og alikevel har seg på si, og i hemlighet, ja da er man en h..e! Og ikke noe å samle på. Dette gjelder seff begge kjønn. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Jeg har, som andre behandlere i psykiatrien, jevnlig pasienter som har utført handlinger som er umoralske, uetiske og/eller ulovlige. For en del av disse kan en ha forståelse for deres handlinger. Å ha forståelse for er ikke det samme som å unnskylde, akseptere eller synes at handingen(e) er ok. Mange av de som utfører slike handlinger, synes selv at handlingene er uakseptable, og de ønsker mer innsikt i seg selv fordi de ønsker et liv hvor slike handlinger ikke blir gjentatt. Da er det behandlerens oppgave å bidra til slik innsikt/selvforståelse slik at pasienten blir hjulpet. Det var et innlegg med en slik problemstilling på DOL i dag eller i går. Vedkommende ønsket hjelp til å forstå seg selv slik at han i fremtiden reduserte sannsynligheten for å gjenta en adferd han selv syntes var uakseptabel. Moralske fordømmelser har sjelden god effekt i forhold til forebygging av ny, uønsket adferd. 0 Siter
Rith Skrevet 4. juli 2010 Skrevet 4. juli 2010 Jeg har, som andre behandlere i psykiatrien, jevnlig pasienter som har utført handlinger som er umoralske, uetiske og/eller ulovlige. For en del av disse kan en ha forståelse for deres handlinger. Å ha forståelse for er ikke det samme som å unnskylde, akseptere eller synes at handingen(e) er ok. Mange av de som utfører slike handlinger, synes selv at handlingene er uakseptable, og de ønsker mer innsikt i seg selv fordi de ønsker et liv hvor slike handlinger ikke blir gjentatt. Da er det behandlerens oppgave å bidra til slik innsikt/selvforståelse slik at pasienten blir hjulpet. Det var et innlegg med en slik problemstilling på DOL i dag eller i går. Vedkommende ønsket hjelp til å forstå seg selv slik at han i fremtiden reduserte sannsynligheten for å gjenta en adferd han selv syntes var uakseptabel. Moralske fordømmelser har sjelden god effekt i forhold til forebygging av ny, uønsket adferd. Som jeg ville svart på fb: Liker 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.