Gå til innhold

Sharia i praksis: Tobarnsmor (43) skal steines

Anbefalte innlegg

Gjest speer
Skrevet

''Da er det nokså foruroligende å tenke på at de etter hvert kommer mer og mer med i styre og stell her i landet også. En kan tenke seg hvilke tilstander det kan bli hvis mange nok av dem får makt her.''

Om en minoritet av de 2% av landets muslimske befolkning som er for Sharia-lovgivning OG i maktposisjon, tror du de får gjennomslag for grunnlovsendringer?

Dette er skremselspropaganda og tsunami i et vannglass av typen "Småbarnsmor på Toten gravd ned og steina til døde i går", "Mann fra Alta fikk avhogd hånda pga nasking", "Niqabpåbud i Oslo" osv.

Ikke misforstå, støtter ikke Sharia-lovlovgivning, men tror ikke at det å bombe muslimske stater sønder og sammen hjelper, ei heller tror jeg på at "de" overtar Norge.

''Om en minoritet av de 2% ''

Det er ikke korrekt. Andelen er 4%.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

17

• Angustia

3

• ecbole

2

• Mrs. Wallace

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest speer
Skrevet

Nettopp.

Og siden man kan være ganske så sikker på at moskéene ønsker seg penger, så kan man også være sikker på at alle muslimer i Norge er registrert, også de som ikke er aktive.

Så det reelle tallet er altså under 2%, med mindre du hevder at moskéene oppgir for få medlemmer, slik at de skal få mindre utbetalt?

''Så det reelle tallet er altså under 2%, med mindre du hevder at moskéene oppgir for få medlemmer, slik at de skal få mindre utbetalt?''

Det er åpenbart at alle muslimer ikke nødvendigvis er medlem av et trossamfunn. Noe tallene jeg linket til tidligere i dag viser. Er du ikke enig i det foreslår jeg at du tar det opp med fex. Vogt.

Og siden du er så glad i Wikipedia, kan vi også ta med dette:

"I 2005 bodde det mellom 120 000 og 150 000 mennesker med muslimsk bakgrunn i Norge. Ca 80 000 personer er medlemmer i 92 muslimske trossamfunn i Norge."

http://no.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Norge

Skrevet

I følge virkeligheten og SSB er det altså 2%.

I følge din (og en eller annen islam-forskers) fantasi er det 4%, men det er ikke reelt.

Skrevet

''Så det reelle tallet er altså under 2%, med mindre du hevder at moskéene oppgir for få medlemmer, slik at de skal få mindre utbetalt?''

Det er åpenbart at alle muslimer ikke nødvendigvis er medlem av et trossamfunn. Noe tallene jeg linket til tidligere i dag viser. Er du ikke enig i det foreslår jeg at du tar det opp med fex. Vogt.

Og siden du er så glad i Wikipedia, kan vi også ta med dette:

"I 2005 bodde det mellom 120 000 og 150 000 mennesker med muslimsk bakgrunn i Norge. Ca 80 000 personer er medlemmer i 92 muslimske trossamfunn i Norge."

http://no.wikipedia.org/wiki/Islam_i_Norge

"muslimsk bakgrunn" er at de er født i land hvor det er mange muslimer.

Jeg er tilsvarende født i et land hvor det er mange kristne, så i følge den idiot-definisjonen er jeg derfor kristen.

Og iranere teller om muslimer, på tross av at gruppen "iranere" er den minst religiøse gruppen i Norge.

Du bør virkelig tilegne deg noen basiskunnskaper før du sprer desinformasjon her.

Skrevet

''Det er ikke korrekt. Andelen er 4%.''

Ikke veit jeg, men andelen av Sharia-tilhengere er likevel forsvinnende liten og får neppe forandra lovgivninga i Norge, uansett!

Gjest speer
Skrevet

I følge virkeligheten og SSB er det altså 2%.

I følge din (og en eller annen islam-forskers) fantasi er det 4%, men det er ikke reelt.

''I følge din (og en eller annen islam-forskers) fantasi er det 4%, men det er ikke reelt.''

Overbevisende tallmateriale, og ikke minst arbeidene til tre forskere, viser at jeg har rett, og du tar feil (de fleste skjønner at ikke samtlige muslimer i landet et medlem av et organisert trossamfunn).

Som sagt, jeg stoler mer på fagfolk/eksperter enn en anonym puddig-kverulant på dol. Jeg tenkt å se fotballkampen så jeg logger meg av nu, men fortsett gjerne å kverulere i ensom majestet utover kvelden.

Skrevet

Ikke veit jeg, men andelen av Sharia-tilhengere er likevel forsvinnende liten og får neppe forandra lovgivninga i Norge, uansett!

I følge SSB er under 2% av Norges befolkning medlemmer av muslimske trossamfunn. Man må nesten anta at de ikke "jukser nedover" med tanke at de da vil få for lite penger utbetalt av staten.

Det er nok heller slik at det er en god del medlemmer registrert som aldri setter sine føtter i moskéen, akkurat som det er slike mennesker i kirkeregisterne.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''I følge din (og en eller annen islam-forskers) fantasi er det 4%, men det er ikke reelt.''

Overbevisende tallmateriale, og ikke minst arbeidene til tre forskere, viser at jeg har rett, og du tar feil (de fleste skjønner at ikke samtlige muslimer i landet et medlem av et organisert trossamfunn).

Som sagt, jeg stoler mer på fagfolk/eksperter enn en anonym puddig-kverulant på dol. Jeg tenkt å se fotballkampen så jeg logger meg av nu, men fortsett gjerne å kverulere i ensom majestet utover kvelden.

Det er egentlig ikke så farlig om det er 1, 2 eller 5 muslim-forskere som påstår det er 2%, 10% eller 102%. Fakta finner du hos Statistisk Sentralbyrå, og de sier 2%.

Gjest speer
Skrevet

Det er egentlig ikke så farlig om det er 1, 2 eller 5 muslim-forskere som påstår det er 2%, 10% eller 102%. Fakta finner du hos Statistisk Sentralbyrå, og de sier 2%.

Faktum er at SSB ikke tar med de som ikke er medlem av et organisert trossamfunn.

Basert på landbakgrunn blir tallet meget høyere.

Skrevet

Faktum er at SSB ikke tar med de som ikke er medlem av et organisert trossamfunn.

Basert på landbakgrunn blir tallet meget høyere.

''Faktum er at SSB ikke tar med de som ikke er medlem av et organisert trossamfunn.''

Vel, selvsagt Man teller ikke kristne basert på hvem som IKKE er medlem i kristne trossamfunn.

''Basert på landbakgrunn blir tallet meget høyere.''

Ja, det er klart at hvis man ønsker tall som ikke viser om "muslimen" faktisk er muslim så kan du bruke slike statistikker. Det har dog ingen basis i virkeligheten, og er kun brukt av imamer, noen forskere og deg som ønsker å ha flest mulig "muslimer".

Gjest speer
Skrevet

''Faktum er at SSB ikke tar med de som ikke er medlem av et organisert trossamfunn.''

Vel, selvsagt Man teller ikke kristne basert på hvem som IKKE er medlem i kristne trossamfunn.

Ja, det er klart at hvis man ønsker tall som ikke viser om "muslimen" faktisk er muslim så kan du bruke slike statistikker. Det har dog ingen basis i virkeligheten, og er kun brukt av imamer, noen forskere og deg som ønsker å ha flest mulig "muslimer".

''Ja, det er klart at hvis man ønsker tall som ikke viser om "muslimen" faktisk er muslim så kan du bruke slike statistikker.''

Majoriteten fra muslimske land er muslimer.

Gjest speer
Skrevet

Ingen rettroende muslimer er mot Sharia.

Skrevet

''Ja, det er klart at hvis man ønsker tall som ikke viser om "muslimen" faktisk er muslim så kan du bruke slike statistikker.''

Majoriteten fra muslimske land er muslimer.

''Majoriteten fra muslimske land er muslimer.''

Nei, majoriteten i muslimske land er muslimer.

Ettersom mange flykter fra muslimske land, så gjelder selvsagt ikke det for den gruppen som er her fra muslimske land.

Dette kan du også se ved at det ikke er noen gruppe i Norge (heller ikke nordmenn) som er mindre religiøse enn iranere. Det er den minst religiøse gruppen i Norge.

Skrevet

''Ingen rettroende muslimer er mot Sharia.''

OK, da uttalte jeg meg om "de andre".. "Rettroende" er et definisjonsspørsmål, i likhet med andre religioner.

Uansett antar jeg jeg at prosenten av Sharialov-tilhengere i Norge er forsvinnende liten (gidder ikke google).

Gjest speer
Skrevet

''Ingen rettroende muslimer er mot Sharia.''

OK, da uttalte jeg meg om "de andre".. "Rettroende" er et definisjonsspørsmål, i likhet med andre religioner.

Uansett antar jeg jeg at prosenten av Sharialov-tilhengere i Norge er forsvinnende liten (gidder ikke google).

Ingen grunn til å tro den er vesentlig forskjellig fra andelen i Storbritannia hvor 40% ønsker Sharia i områder hvor muslimer er i flertall.

Gjest speer
Skrevet

''Det har dog ingen basis i virkeligheten''

Det har den hvis en vil beregne det reelle antallet muslimer.

Gjest speer
Skrevet

Ettersom mange flykter fra muslimske land, så gjelder selvsagt ikke det for den gruppen som er her fra muslimske land.

Dette kan du også se ved at det ikke er noen gruppe i Norge (heller ikke nordmenn) som er mindre religiøse enn iranere. Det er den minst religiøse gruppen i Norge.

''Nei, majoriteten i muslimske land er muslimer.

Ettersom mange flykter fra muslimske land, så gjelder selvsagt ikke det for den gruppen som er her fra muslimske land.''

Majoriteten av de som flytter hit fra muslimske land er fortsatt muslimer.

Skrevet

Det henger litt sammen med at mange fra Iran som flykter, flykter nettopp pga fundamentalismen som herjer der.

Så alle med litt utdanning og vett kommer seg vekk :)

Basert helt på egne observasjoner av andel som ser ut som de kommer fra muslimske land og er muslimer (ihvertfall går med slør av varierende type, kan kun spise halal, er ikke med på ikke-muslimske feiringer etc) er 100%. Dette er dog et lite selektivt utvalg av mennesker jeg har omgått i forbindelse med barnas barnehage etc. Hyggelige nok folk å prate med, med er kjedelig med foreldremøte med 3 personer (da vi hadde barnehage med kun 3 etniske norske), aldri inviterer på bursdag, og ikke engang gidder takke nei de zilliard gangene vi inviterer til bursdag og fest.

Totaly off the point. hehe.

Skrevet

I følge din definisjon av rettroende. Du er jo like ekstrem som muslimske fundamentalister i det du skriver.

Skrevet

''Det har dog ingen basis i virkeligheten''

Det har den hvis en vil beregne det reelle antallet muslimer.

Nei, tallet muslimer er 2%.

Antall mennesker (uavhengig av tro) som tilfeldigvis var født i muslimske land er kanskje 4%, men det er selvsagt noe helt annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...