Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sarotex
Skrevet

Noen som vet? Gikk på dette en stund, 100 mg for kronisk hodepine og dårlig nattesøvn. Det fungerte greit og hadde ikke andre bivirkninger enn tørr i munnen.

Jeg begynte på DPS til samtaler og legen der mente denne medesinen ikke vaaar bra og at hun ville at jeg sluttet med den og begynte med Remeron istedet.

Remeronen gjorde så jeg gikk opp kjappt 7 kilo, og var konstant sulten og fysen på noe, orket det ikke, så jeg seponerte den ganske fort...

Nå er jeg i den situasjonen med hodepinen min igjen at jeg bare må starte på noe, jeg våkner mange ganger om natten med fryktelig hodepine og morningen er forferdelig...

Har lyst og fortsette på Sarotex, siden den hjalp så bra, men lurer på hva som er så "fælt" med den??

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Til den bruken du trenger rmedisinen til, er Sarorex en helt utmerket medisin.

Skrevet

Ingenting er fælt med sarotex. Du kan bli litt tørr i munnen, men det blir man av Remeron også og alle andre medisiner som har antikolinerge egenskaper.

Jeg har også brukt Remeron og det er ingen medisin jeg har brukt som har gitt vektøkning som Remeron.

Dessuten brukes ikke Remeron mot smerter, men mot søvnvansker eller depresjon. Sarotex derimot brukes meget ofte mot kroniske smerter og fungerer veldig bra som "sovemedisin".

Kanskje han var redd for toksisiteten på Sarotex? Men den er ikke toksisk før man er oppe i 100mg per KILO!

Så lenge man ikke gir den til suicidale mennesker er det ikke noe å bekymre seg for.

Jeg har brukt Sarotex og har ikke noe å klage på om denne medisinen.

Gjest Nerda
Skrevet

Herreguuuud! Hvorfor mener legen din at Sarotex er galt???? Hvorfor i svarte seponerer hun en medisin som faktisk virker for deg? Det er ikke vanedannende eller noe slikt, og når du ikke hadde bivirkninger... Å mene at du skal gå på en medisin som ikke hjelper mot de reelle problemene dine, som attpåtil fører til betydelig vektøkning... Jeg skjønner ikke disse legene som bare mener at enkelte medisiner er "ut". Du blir jo ikke bedre psykisk av å legge på deg. Og i alle fall ikke av den kroniske hodepinen du har fått tilbake!! Jeg blir bare så sinna av å lese om sånne leger som gjør mer vondt enn godt!

Jeg bruker selv Sarotex for søvn i perioder, og har ikke en eneste bivirkning av den. Hvis det er legen på DPS som styrer behandlingen din, be om å få bytte behandler. Eller få fastlegen din til å skrive det ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...