Gå til innhold

Forholdet til psykologen

Anbefalte innlegg

Gjest Flautja
Skrevet

Det er litt flaut å si det men, noen ganger føler jeg meg så i nedoverbakke at jeg føler meg som noe som holder på å gå under vann og drukne, det fører til at jeg ikke greier å ta hensyn til andres følelser og behov.

Jeg prøvde å si til psykologen at jeg ikke kunne passe på han, men jeg vet ikke om han fikk det med seg hva jeg egentlig mente. Det er en viss fare for at det belaster omgivelsene når noen går under vann, siden omgivelsene kan bli revet med i draget nedover. Jeg føler meg som sagt dum siden jeg sa til han det, men vet ikke om slike som han virkelig skjønner hva jeg mente med det.

Jeg føler jeg har et ansvar for omgivelsene når jeg tryner, i den grad at de ikke skades av meg, men, jeg kan ikke passe på at psykologen ikke skades i det jeg rives ned.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kategorisere denne ansvarsfølelsen. Jeg er redd for å være til bry.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at du føler det slik, betyr ikke at psykologen din føler det slik. Hadde han vært din mann eller den som sto deg nærmest i dagliglivet, så hadde det nok ha preget han, men snakk med han hvordan du føler det, slik at du ikke bærer mer ansvar en det som er nødvendig.

Flimmer1365381250
Skrevet

Psykologen har en utdannelse og en opplæring som fungerer som flytevest for ham. Du må ikke bekymre deg for psykologen din, han er der for å ta imot alt det man ikke tør eller vil legge bort på noen andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...