Gå til innhold

NHD: Seponeringsrekasjon på Seroquel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har for to uker siden tatt vekk Seroquel, fra 200mg til 0 i samme slengen. Har hovedsakelig trengt Seroquelen mot søvnproblemer. Har stått på den i flere år nå, sammen med 500mg Lamictal og 300mg Wellbutrin. Jeg misstenker at den kanskje også har hatt en liten antidepressiv effekt.

Grunnen til at jeg ville seponere er at jeg har en så stor trang til å være "normal". Ville helst ta bort alt av medisiner, men tenkte jeg skulle ta en av gangen. Jeg er bipolar 2, har eupf og sliter med en sf.

Jeg har merket en veldig nedgang i humøret den siste uken (forsåvidt også en god stund før jeg i det hele tatt har "tullet" med noen medisiner), er trøtt, lite engasjert, orker ikke se eller prate med så mange mennesker (kun foreldre og behandlere), Sliter med å "leke" glad og smile når jeg er sammen med andre mennesker. Er rett og slett bare tom og trist. Trener hver dag.

Jeg lurer på om dette kan være utløst av at jeg sluttet med Seroquelen, om det kan bli en kjemisk utløst depresjon etterhvert? Og om det skulle bli det, forsvinner det (innen rimelig tid) uten at jeg begynner på igjen med Seroquel? Har så veldig lyst til å klare meg uten medisiner.

Begynner på studier igjen til høsten, føler at jeg må tetste mindre medisiner i ferien. Er dumt å gjøre noe midt oppe i eksamner og andre innleveringer.

På forhånd takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest runa i ulla
Skrevet

Jeg er også bipolar. Jeg har funnet ut at den sikreste måten å være normal på, er å faktisk ta medisin.

Det er mye mer modent å ta medisin slik en skal fremfor å slutte å ta medisin "bare for å være normal". Lidelsen er der uansett og blir jo verre uten medisin. At en bruker medisin er ikke noe en trenger opplyse omverdenen om, så det gjør deg ikke unormal å svelge noen tabl daglig.

Forøvrig klarte jeg meg fint uten seroquel etc da jeg bruker litium :o)

Så det kan jo hende du etterhvert vil klare deg med Lamictalen. Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...