Gå til innhold

Hadde du fanget en løshund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Med tanke på nicket mitt, så føler jeg virkelig ikke at det er noe å poengtere! ''

Du bor ikke i Kristiansand?

Nei, men jeg har vært der. :-)

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• morsan

4

• candyqueen_83

3

• filiokus81

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kommer an på hunden. Er det en hund som oppsøker meg og virker vennligssinnet, kan det nok tenkes at jeg hadde prøvd å sette et bånd på den og tatt kontakt med politiet eller dyrebeskyttelsen.

Men jeg hadde ikke gått inn for å fange en hvilken som helst hund som går løs.

Skrevet

Du er aldri interessert i å høre etter eller virkelig ta til deg hva andre sier. Du forherliger deg selv og dine meldinger. I din verden har du alltid rett og du gir ikke rom til andres meninger. I tillegg tar du over dol, og du mener det er i din rett. Hvis man kritiserer deg, er det alltid en gjeng som tar deg i forsvar.

Med vennlig hilsen

Fint hvis du tar slik personlig svada på Meldinger, eller et helt annet sted.

På forhond takk for vennligheten.

Gjest verinoca
Skrevet

Men nå var det jo ikke bare det jeg skrev:

''Jeg er vant med at løshunder holder man seg langt unna, pga. faren for rabies, annen sykdom og bitt.''

Utover det er det egentlig greit hvis du diskuterer sak, i stedet for "Sør".

Og jeg tok tak i det du skrev, ikke deg som person.

Skrevet

Sør er en forkortelse for Sørlige Halvkule, siden jeg bodde der før (i Afrika).

Med vennlig hilsen

jeg har lest den forklaringen flere ganger, men før første gangen jeg gjorde det var det absolutt ikke innlysende at nicket ditt automatisk betyr at du er bereist. Det kan som andre har påpekt like gjerne bety Kristiansand.

Skrevet

Men det er da ganske underlig å påpeke at man ikke vil fange hunder i Norge fordi man er vant til rabies.. Om man ikke vil ha frem at man er bereist.

''Men det er da ganske underlig å påpeke at man ikke vil fange hunder i Norge fordi man er vant til rabies.. ''

Enig.

Og det gjelder selv om han ikke eksplisitt sa at dette gjelder globalt, og ikke nødvendigvis i Gnore ;-)

Skrevet

jeg har lest den forklaringen flere ganger, men før første gangen jeg gjorde det var det absolutt ikke innlysende at nicket ditt automatisk betyr at du er bereist. Det kan som andre har påpekt like gjerne bety Kristiansand.

Jeg har da vært der også, jeg! *gliser bredt*

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Fint hvis du tar slik personlig svada på Meldinger, eller et helt annet sted.

På forhond takk for vennligheten.

I tillegg har du påberopt deg å være de svakes, eller hvem det nå er, O store hjelper.

Du lar ikke andres meninger slippe til.

Skrevet

I tillegg har du påberopt deg å være de svakes, eller hvem det nå er, O store hjelper.

Du lar ikke andres meninger slippe til.

Hvor har jeg påberopt meg det?

Gjest vinglepetter
Skrevet

Jo, men er dog viktig å poengtere at man er bereist. :-)

Hjelpe meg! er det missunnelse som rår her?

For en glede og begeistring det var her på Dol...da Sør endelig var på plass her.

Skjønner ikke at du svarer...når Sør sitter langt opp i halsen din!

Gjest vinglepetter
Skrevet

Men det er du, og ikke jeg, som gjør et poeng av "bereist". Det er jo du som skriver om det.

Stå på Sør:0) ikke gi deg he-he-he

Gjest den danske loff
Skrevet

Hjelpe meg! er det missunnelse som rår her?

For en glede og begeistring det var her på Dol...da Sør endelig var på plass her.

Skjønner ikke at du svarer...når Sør sitter langt opp i halsen din!

''For en glede og begeistring det var her på Dol...da Sør endelig var på plass her.''

Var det det?

Skrevet

Takker!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det har aldri streifet meg engang. Til det har jeg for stor respekt for hundetenner, og for liten tiltro til eieres hundeoppdragelse.

Skrevet

Det har aldri streifet meg engang. Til det har jeg for stor respekt for hundetenner, og for liten tiltro til eieres hundeoppdragelse.

Og muligvis for stor respekt for hundeeierens tenner! ;-) (Noen av dem er jo ikke helt gode! :-) )

Med vennlig hilsen

Gjest syns jeg
Skrevet

spar oss....

Gjest hundeelsker
Skrevet

Ja, det har jeg gjort flere ganger med snille hunder. Hvis jeg kjenner til hunden har jeg fulgt den hjem, ellers ringer jeg viking eller falk. Jeg har selv mistet hunden min fordi ingen tok tak i den. Flere mennesker hadde hilst på den før de ble vitner til at den ble påkjørt.

Flimmer1365381250
Skrevet

Jeg kunne ha ringt og meldt ifra, at nå løper det en hund løs uten eier, men jeg hadde aldri tatt i en fremmed hund. Jeg er ikke spesielt glad i hunder, og synes det er skummelt når de er løse.

Skrevet

Hunder i Norge har ikke rabies. Den sykdommen finnes ikke i dette landet, ikke enda i alle fall. Ikke siden 18brødmangel eller noe. http://no.wikipedia.org/wiki/Rabies

Og hvis hunden ikke er større enn en litt stor katt eller oppviser enorm entusiasme og glede over å se meg. Så fanger jeg den og sier fra til eier/falken.

I motsatt fall får den greie seg sjæl!

Det er min holdning også! I nabolaget mitt loffer det rundt løse hunder støtt, men regner med at de har en eier i nærheten. Når de graver opp et blomsterbed, jager jeg dem.

Ante ikke at jeg kunne ringe Falk(en) - er til og med medlem; takk for tips!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...