Gå til innhold

Hadde du fanget en løshund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jo, men er dog viktig å poengtere at man er bereist. :-)

Hvordan klarer du å tolke dette utfra innlegget til Sør?

Nysgjerrig hilsen

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

13

• morsan

4

• candyqueen_83

3

• filiokus81

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du er aldri interessert i å høre etter eller virkelig ta til deg hva andre sier. Du forherliger deg selv og dine meldinger. I din verden har du alltid rett og du gir ikke rom til andres meninger. I tillegg tar du over dol, og du mener det er i din rett. Hvis man kritiserer deg, er det alltid en gjeng som tar deg i forsvar.

Med vennlig hilsen

Hvordan i himmelens navn og rike (eller hva det nå heiter) kan en uskyldig tråd om løshunder utarte til personangrep?

Ta det på meldinger, please?

Undrende hilsen fra

Gjest Shira :o)
Skrevet

Dersom jeg vet hvem eieren er og jeg er trygg på hunden, hadde jeg fanget den og fulgt den hjem.

Ukjent hund, da hadde jeg ringt og meldt i fra. Dersom hunden var rolig, hadde jeg nok vært med den, til dess jeg hadde fått meldt i fra og den evnt ble hentet. En nervøs hund eller en jeg var usikker på, hadde jeg bare meldt fra om og oppholdt meg i området til det kom folk som kunne ta seg av den.

Skrevet

Tja,- det kommer an på. Jeg liker ikke tanken på at den kunne bli påkjørt,- men hvis det var en uvennlig utseende schäfer eller noe sånt, hadde jeg nok ikke gjort noe...

Skrevet

Avhenger av situasjonen. For noen år siden så jeg en dobberman virrende rundt midt i en sterkt trafikkert gate i Oslo. Hunden virket godlynnet, og den var villig til å sette seg pent ned mens jeg kontaktet politiet. Politiet ba meg kjøre hunden til Viking, og bikkja hoppet inn i bilen og la seg i hundeburet:-)

Jeg ville ikke gjort noe forsøk på å fange en hund som motsatte seg det, men jeg kunne ha ringt politiet dersom hunden virket truende eller den var utsatt for stor fare selv.

Skrevet

jeg har lest den forklaringen flere ganger, men før første gangen jeg gjorde det var det absolutt ikke innlysende at nicket ditt automatisk betyr at du er bereist. Det kan som andre har påpekt like gjerne bety Kristiansand.

Men tror du alle her inne har et nick som er innlysende i forhold til noe særget ved dem da?

Hva vil dere tolke om meg siden jeg kaller meg "fasanen"? :)

Skrevet

Hadde jeg kjent hunden og den kjente meg, hadde jeg ikke betenkt meg, men tatt tak i et hundebånd som jeg pleier å ha liggende i bilen og tatt hunden med hjem til eier, enten gående eller i bilen. Men hvis det hadde vært en fremmed hund, ville jeg nøye overveiet det. Betraktet den en stund, plystra på den og sett om den kom bort, bedt den sitte, sett på halen og ørene og hørt etter lydene dens. Hvis jeg så følte meg trygg på den, ville jeg sjekka id, og hvis den har lenke med navn, adresse, tlf.nr.o.l.så ville jeg fulgt den hjem.

Hadde jeg ikke være trygg på hunden, ville jeg ringt politiet.

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg ville definitivt prøvd, ja. Har gjort det noen ganger for øvrig. Hvis hunden har sånn medalje i halsbåndet med eiers telefonnummer ringer jeg dem. Et par ganger har jeg fanget hunder jeg kjente av utseende, og har da rett og slett satt bånd på dem og fulgt dem hjem.

Skrevet

Og muligvis for stor respekt for hundeeierens tenner! ;-) (Noen av dem er jo ikke helt gode! :-) )

Med vennlig hilsen

;-)

Gjest verinoca
Skrevet

Men tror du alle her inne har et nick som er innlysende i forhold til noe særget ved dem da?

Nå er det jo ikke morsan som påstår at nicket beskriver dem, det er Sør selv som gjør det. :-)

Skrevet

Avhenger av situasjonen. For noen år siden så jeg en dobberman virrende rundt midt i en sterkt trafikkert gate i Oslo. Hunden virket godlynnet, og den var villig til å sette seg pent ned mens jeg kontaktet politiet. Politiet ba meg kjøre hunden til Viking, og bikkja hoppet inn i bilen og la seg i hundeburet:-)

Jeg ville ikke gjort noe forsøk på å fange en hund som motsatte seg det, men jeg kunne ha ringt politiet dersom hunden virket truende eller den var utsatt for stor fare selv.

Hehe. Den dobermannen kunne neste ha vært meg. Men nå er det ingen som har stoppet og bedt meg om å hoppe inn å legge meg i buret.

candyqueen_83
Skrevet

Først ville jeg sett meg om etter eieren, men hadde jeg ikke sett noen ville jeg prøvd å lokke den til meg.

candyqueen_83
Skrevet

Først ville jeg sett meg om etter eieren, men hadde jeg ikke sett noen ville jeg prøvd å lokke den til meg.

Altså, det er mange eiere som går laaaaangt etter hunden sin liksom, så jeg ville ventet litt.

candyqueen_83
Skrevet

Det har aldri streifet meg engang. Til det har jeg for stor respekt for hundetenner, og for liten tiltro til eieres hundeoppdragelse.

Skjønner ikke at noen kan være så redd for en hund!

Skrevet

Nei, absolutt ikke.

Skrevet

Skjønner ikke at noen kan være så redd for en hund!

Tja, jeg er ikke redd for hunder så lenge de står i bånd, og så lenge det er en eier i nærheten jeg kan spørre om hvorvidt det er ok å hilse på hunden eller ikke.

Løshunder derimot, holder jeg meg milevis unna.

Jeg ble angrepet av en løs chow-chow som 7-åring, dermed innehar jeg en god porsjon sunn skepsis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...