Gå til innhold

Er jeg den eneste medisiner ikke fungerer på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig slik at medisiner ikke fungerer på meg?

Jeg har nå hørt opptil flere ganger at det er ingen vits for meg å ta medisiner, da de har liten, eller ingen virkning på min type angst.

(Jeg har angst for folk (unnvikende panikk forstyrrelse...), som i hovedsak kommer av gjentatte seksuelle overgrep fra far. jeg har også måtte passte på, og ta meg av min egen mor som har lidd mye av deperesjoner, og jeg har vært igjennom 2 veldig vonde og tunge skilsmisser for min mor (og jeg var jo der -som barn...) og fysiske og psykiske overgrep fra min (alkoholiker) eks samboer. Så jeg har opplevd mye svik fra mennesker (som jeg burde ha kunnet stole på), siden tidlig barneår.) Og det er vel dette som er hovedårsak til min angstlidelse. Men er det altså faktisk sånn som alle sier, at det ikke finnes medisiner som fungerer? At min redsel, nervøsitet, sjenanse overfor andre mennesker ikke kan kureres?

Før min "historie" ble kjent (da trodde mange at jeg led av shizofreni -jeg var såpass tilbaketrukken fra samfunnet -og andre mennesker) -har jeg prøvd nesten alt av medisiner. seroquel, efexor, fontex, risperdal m.m..... Og ikke noe virket. Må si det.

Det hadde vært så fint med en kjapp løsning på ting. Virker nesten håpløst at løsningen er at jeg faktisk må få tilbake troen og tillitten til andre mennesker. (Usikker på hvordan det skal la seg gjøre...???)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seroquel, Efexor, Fontex, Risperdal.....på tide å lege/psykriater ?

Det finnes en helt arsenal av andre medikamenter som virker mye bedre mot angst enn det du ramser opp her.

Håper du får livet ditt tilbake igjen :-)

Skrevet

Finn deg en god venn/venninne eller kjæreste. En som er god for deg. Omgi deg med mennesker som er gode for deg. Det er den beste kuren. Ellers dyrk det gode; enten det er sunt kosthold, trening eller interesser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...