Gå til innhold

Ta ut 20 000 i cash i banken??|

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

NAF eller NAV?

*forvirret*

Med vennlig hilsen

NAF selvfoelgelig:)

Norsk Arbeidsmannsforbund som organsiserer vaskere.

Skrevet

NAF selvfoelgelig:)

Norsk Arbeidsmannsforbund som organsiserer vaskere.

OK! Jeg tenkte på Norsk Automobilforbund, og må innrømme jeg slet litt med å se viktigheten.

:-)

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

OK! Jeg tenkte på Norsk Automobilforbund, og må innrømme jeg slet litt med å se viktigheten.

:-)

Med vennlig hilsen

:)

Skrevet

Hvis du skal ta ut i Post i Butikk (postbanken) der jeg jobber blir vi veldig glade hvis du gir beskjed før du kommer. Det tar nemlig 30 minutter å åpne safen, og vi har vanligvis ikke så mye i kassa. Og husk legitimasjon, helst noe i tillegg til bankkortet. Det er veldig strenge regler for store kontantuttak.

Skrevet

''Er det lov aa ha en vaskehjelp som jobber svart i et privat hjem?

''

Selvfølgelig ikke. Svart arbeid er svart arbeid. Med mindre vedkommende er en ungdom med frikort, skal h*n betale skatt av lønn.

Du kan tjene kr 1000 pr 'arbeidsgiver' uten å betale skatt! Iallefall var det slik før. Dvs at du kan ta strøjobber for 1000 pr jobb, og jobbe for så mange arbeidsgivere du vil. 100 arbeidsgivere = 100 000 helt lovlig uten å betale skatt.

Skrevet

Du kan tjene kr 1000 pr 'arbeidsgiver' uten å betale skatt! Iallefall var det slik før. Dvs at du kan ta strøjobber for 1000 pr jobb, og jobbe for så mange arbeidsgivere du vil. 100 arbeidsgivere = 100 000 helt lovlig uten å betale skatt.

Nei, du kan ikke gjøre det når det er inntekt, som 100000 kr åpenbart blir. Grensen er kr 2000 nå, tror jeg.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hvis du har et tak på 10K spørs det om du får tatt ut 20K. Jeg har et tak på 10K i uka, gjelder det samme for deg? Hvorfor i alle dager skal dere betale et så stort beløp cash når det gjelder leie av hytte??

Den grensen gjelder for uttak i minibank, ikke inne i banken.

Gjest smil til livet :o)
Skrevet

Om du må ringe i forkant eller ikke tror jeg kommer an på hvor du bor, og om der er bank eller post i butikk.

Taket på bankkortet har ikke noe med kontantuttak i banken i min bank. Jeg er blitt informert om at dersom jeg skal ta ut mer enn 15 000 kr må jeg ha to legitimasjoner med meg.

Skrevet

Nei, du kan ikke gjøre det når det er inntekt, som 100000 kr åpenbart blir. Grensen er kr 2000 nå, tror jeg.

Med vennlig hilsen

Trodde det var greit, bare detike var mer enn 1000 pr arbeidsgiver jeg! Men ikke aktuelt for meg, derfor har jeg ikke fulgt nøye nok med.

Skrevet

Trodde det var greit, bare detike var mer enn 1000 pr arbeidsgiver jeg! Men ikke aktuelt for meg, derfor har jeg ikke fulgt nøye nok med.

Hei,

Loven gjelder ikke for "faget ditt". Så hvis du er bilmekaniker så kan du altså ikke reparere biler til 1000 kr stykket, og så regne med at du slipper å betale skatt! ;-)

Dessverre!

Med vennlig hilsen

Gjest bøddi
Skrevet

""Det han bedriver er helt på linje med trygdesvindel - han ender opp med penger han nok ikke skulle hatt.""

Ender opp med penger han ikke skulle hatt??

Skjønner ikke forskjellen på 20 000 cash enn 20 000 på konto, han får de jo uansett:) Jeg er muligens litt naiv her, og får høre med ham om vi ikke skal gjøre det på en annen måte...

Disse 20 000 er også depositum da...

Jeg vil jo ikke betale 20 000 for og bli kjeltring, da blir jeg vel kåret til årets kjeltring:) (tjener ikke på det, men betaler for det faktisk...hahaha)

''Disse 20 000 er også depositum da...''

Hvis du har tenkt å betale noen 20K i cash som depositum er du sinsykt naiv! Han kan jo bare ta pengene og stikke! Et depositum skal selvfølgelig stå på en depositumkonto som han betaler for, men som begge underskriver på. Begge må igjen skrive under når pengene skal tas ut, slik at dere godkjenner beslutningen om hvem som skal ha pengene. Om depositumpengene står inne over lengre tid (f.eks når man leier bolig over flere år) er det den som har betalt depositumet som skal ha rentene.

Denne ordningen med betaling i cash hadde jeg aldri gått med på. Jeg har en stor mistanke om at han a) prøver å lure deg, eller B) snyter på skatten eller bedriver annet lureri. Krev at pengene skal overføres via konto, og krev depositumkonto om det er dette pengene skal overføres som.

illuminatum
Skrevet

Er det noen annen grunn til at han vil ha penger i kontanter enn at han ikke vil at likningsmyndighetene skal "se" det i bankkontoen hans? Du vil da være medvirkende til dette.

Dette er salg av svarte tjenester, for selv om han kanskje ikke må betale skatt på dem, så er han fremdeles pliktig til å oppgi dem.

Det han bedriver er helt på linje med trygdesvindel - han ender opp med penger han nok ikke skulle hatt.

Med vennlig hilsen

Det er ikke så enkelt som at han ikke har betalingsterminal? De koster penger.

Alternativet er jo at utleier betaler alt på forskudd.

Skrevet

Nå er ikke dette svar på det du lurte på, men jeg lurer på noe: Hvorfor betale for leie i kontanter? Hvorfor gjøre det lettere for folk å snyte på skatten? ;)

mariaflyfly
Skrevet

Nå er ikke dette svar på det du lurte på, men jeg lurer på noe: Hvorfor betale for leie i kontanter? Hvorfor gjøre det lettere for folk å snyte på skatten? ;)

Godt poeng.

Skrevet

Det er ikke så enkelt som at han ikke har betalingsterminal? De koster penger.

Alternativet er jo at utleier betaler alt på forskudd.

Han trenger da ikke betalingsterminal. Man kan bare overføre direkte til kontoen hans fra nettbanken sin.

Med vennlig hilsen

illuminatum
Skrevet

Han trenger da ikke betalingsterminal. Man kan bare overføre direkte til kontoen hans fra nettbanken sin.

Med vennlig hilsen

Så lenge han gjør det på forskudd hadde det vært greit for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...