Gå til innhold

folk som insisterer på å få en 1/4 og ikke 1/3

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Læreryrket er et flott yrke, men jeg har lite tro på "litt av alle fag"-modellen som har preget lærerutdanninga de siste årene. Har stor tro på at dette blir bedre nå med ny lærerutdanning fra høsten av, der man spesialiserer seg fra dag 1 og har færre fag. :)

Jeg ha visst mer å tilføre på språksida enn i realfag, slik har det alltid vært. :)

Enig med deg!

mariaflyfly
Skrevet

Enig med deg!

Hurra! ;)

Hvordan tenker du at dette blir fagmessig for de som allerede er utdanna allmennlærere? Vi (jeg går på nest siste kull etter gammel modell) fikk meget klar beskjed om å velge fag slik at vi ender opp med flest mulig hele årsenheter de to siste årene av utdanninga, med tanke på at vi i fremtida vil konkurrere om jobber med de som har mer fordypning i utdanninga enn oss...

Skrevet

Bruk 2 liter vann og be ham fordele de på halvliters brusflasker. :)

Veldig lurt! Tusen takk.

Gjest togli
Skrevet

Hurra! ;)

Hvordan tenker du at dette blir fagmessig for de som allerede er utdanna allmennlærere? Vi (jeg går på nest siste kull etter gammel modell) fikk meget klar beskjed om å velge fag slik at vi ender opp med flest mulig hele årsenheter de to siste årene av utdanninga, med tanke på at vi i fremtida vil konkurrere om jobber med de som har mer fordypning i utdanninga enn oss...

Etterutdanning er jo kjempeviktig for lærere, men så var det det økonomiske aspektet da ;)

Som jeg ser det vil det uansett bli så stor mangel på lærere etterhvert at jeg tror alle uansett vil ha jobb. Vi som er i den "eldre garde" har jo lengre ansiennitet og vil sikkert kunne konkurrere om jobbene uansett, men vi hadde helt klart trengt mer spesialisering på ulike fag!

Jeg er iallefall veldig glad for at det ser ut til å bli endringer i utdanningen, for det trengs. Jeg starta på lærerskolen i -90 og vi hadde masse ped., men altfor lite _fag_...

Gjest Shira :o)
Skrevet

Læreryrket er et flott yrke, men jeg har lite tro på "litt av alle fag"-modellen som har preget lærerutdanninga de siste årene. Har stor tro på at dette blir bedre nå med ny lærerutdanning fra høsten av, der man spesialiserer seg fra dag 1 og har færre fag. :)

Jeg ha visst mer å tilføre på språksida enn i realfag, slik har det alltid vært. :)

Enig! Før var læreryrket totalt uaktuelt for min del, nå derimot er det på lista, enn om ikke på topp, enda. :o)

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg ville invitert vedkommende over på en Grandiosa for å gi et lynkurs i brøk, pedagogisk som jeg liker å tro at jeg er. ;)

Knallbra ide!

;-)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1278486909' post='4393474]

Det tror jeg så absolutt!

Jeg har tatt all vgsmatematikken (den økte med en god del pensum når Kunnskapsløftet kom) på voksenopplæringen. Flere ganger oppdaget vi elevene at vi trodde vi ikke kunne det og det i matteboka, men så var det svært ofte at vi brukte samme teknikker i dagliglivet vårt.

Ja, og kapittelet om lån og sparing hoppet vi over, var vel gjeldslaver hele gjengen der vi satt ;o)

Ja, et av problemene er jo nettopp å se hvor man kan bruke det, og at man ofte allerede gjør det.

Med vennlig hilsen

Gjest Dalmeny
Skrevet

Det er noen som aldri kommer til å forstå det uansett hvor lenge du forklarer. Det er de samme som heller vil ha to femtilapper enn en tohundrelapp, og lillesøster er en av dem (neida, det har jeg aaaaaldri utnytta...).

Husker at jeg var i utlandet en gang. Det var en eldre dame som tok i mot inngangspenger til en attraksjon. Jeg husker ikke hvilken valuta vi opererte med. Men hun ble nærmest fortvilet når hun fikk en hel seddel som var mere enn to sedler. For henne så var flere sedler mer enn en stor seddel. Så hun trodde hun ble snytt stakkars.

Skrevet

Huff - for det første har jeg vanskelig for å tro at dette er en reell problemstilling, da jeg synes det er fantastisk hvis noen kan være så dumme.

Skulle det stemme riktignok, hadde jeg nok nesten vært fristet til å gi vedkommende det h*n krever, bare for å være ekkel - og siden vedkommende er sta;-)

''Huff - for det første har jeg vanskelig for å tro at dette er en reell problemstilling, da jeg synes det er fantastisk hvis noen kan være så dumme. ''

Dessverre er nok noen så dumme;-) Denne historien handler ikke om brøk, men likevel:

Vidar Lønn Arnesen hadde et radioprogram der man fikk høre en sang og så skulle man gjette navnet på artisten. En dame som deltok visste ikke svaret, og VLA spurte om hun ville ha alternativer.

Ja, det ville damen gjerne, og VLA sa: Var det A, B eller C vi hørte?

Hun tenkte seg lenge om, før hun sa: "Nei, dette var vanskelig, du har ikke noen flere alternativer, da?"

Skrevet

Jeg ville invitert vedkommende over på en Grandiosa for å gi et lynkurs i brøk, pedagogisk som jeg liker å tro at jeg er. ;)

Apropos pizza: Det minner meg om en gammel vits jeg hørte der kelneren spør gjesten om han skal dele pizzaen i 4 eller 8 biter, hvorpå gjesten svarer at 4 er mer enn nok - 8 biter orker han ikke spise! :-)

Kanskje det ikke var en vits likevel?

hidi, the scorpion
Skrevet

Apropos pizza: Det minner meg om en gammel vits jeg hørte der kelneren spør gjesten om han skal dele pizzaen i 4 eller 8 biter, hvorpå gjesten svarer at 4 er mer enn nok - 8 biter orker han ikke spise! :-)

Kanskje det ikke var en vits likevel?

Herlig;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...